مولاوردی هزینه ۳ میلیاردی برای ۱۰۰ نفر اعزامی را تکذیب کرد

بصیر،شهیندخت مولاوردی در دهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی به اظهار نگرانی و دلواپسی برخی رسانه ها در مورد سفر این معاونت به اجلاس پکن +۲۰ اشاره کرد و گفت: اخیرا برخی از رسانه‌ها درباره سفر تعدادی از نمایندگان معاونت امور زنان و هزینه‌های این سفر اخبار نادرست و غیر واقعی را منتشر کرده‌اند بنابراین با توجه به حجم گسترده این اخبار لازم است برای آگاه‌ سازی مردم توضیحاتی در این زمینه ارائه کنم.

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان با بیان اینکه طی فراخوانی از سازمان‌ها درخواست کردیم برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند تا با هماهنگی هیات دولتی تسهیلات لازم در اختیار آن سازمان‌ها قرار بگیرد، افزود: پنج سازمان را شناسایی کردیم که برنامه‌های آن‌ها استانداردهای لازم را برای ارائه به میزگردهای اجلاس پکن +۲۰ کسب کرده است بر همین اساس از هر سازمان یک نفر مورد حمایت ما قرار گرفت.

 

حمایت معاونت امور زنان از ۵ تن از اعضا هیات اعزامی به نیویورک

 

مولاوردی با اشاره به تعداد هیات اعزامی به نیویورک که از سوی برخی رسانه‌ها هیات ۱۰۰نفره اعلام شده بود، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده هیاتی در حدود کمتر از ۲۵ تن از نمایندگان سازمان‌های دولتی و برخی از سازمان‌های مردم نهاد برای اعزام به این اجلاس در نظر گرفته شده است که حتی ما با هزینه‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان از ۵ تن از این افراد حمایت خواهیم کرد البته هنوز پولی به صورت کامل پرداخت نشده است اما متاسفانه نمی‌دانم رسانه‌ها رقم ۳ میلیاردی و اعزام تیم ۱۰۰ نفره را بر اساس چه اطلاعاتی این آمار را اعلام کرده‌اند البته شاید این افراد با ارتباطاتی که با کنسولگری‌های آمریکا دارند چنین اطلاعاتی را به دست آورده‌اند.

 

حضور خانواده شهدا در هیات اعزامی به اجلاس پکن +۲۰

 

وی گفت: معاونت امور زنان در چارچوب تعامل سازنده با جهان و براساس اصل رعایت حقوق متقابل سعی داریم حضور موثر و واقع‌گرایی داشته باشیم بر همین اساس در حال آماده کردن کتاب عکس زنان با موضوع فعالیت زنان ایرانی هستیم که صفحات این کتاب بدون هیچ توضیحی زنان را در مشاغل مختلف و پر از رنگ نشان می‌دهد زیرا زنان ایرانی مانند رنگین‌کمان هستند.

 

مولاوردی با تاکید بر حضور خانواده شهدا در هیات اعزامی به اجلاس پکن +۲۰ گفت: این افراد سابقه دفاع از حقوق انسانی زنان را دارند و دغدغه آنان کمتر از دغدغه افرادی است که نسبت به این سفر ابراز نگرانی کرده‌اند نیست همچنین اصرار داشتیم برای هریک از افراد اعزامی به این اجلاس وظیفه و مسولیتی تعریف شده باشد بر همین اساس از بین دستگاه‌هایی که در مدت همکاری با معاونت امور زنان و خانواه برنامه‌ها و ایده‌های موثری ارائه کردند تعدادی را انتخاب کردیم تا بتوانند تجارب موفق خود را با دنیا به اشتراک بگذارند.

 

سازمان ملل شورای امنیت نیست

 

مولاوردی با اشاره به تصورات اشتباه برخی از افراد از اجلاس پکن +۲۰ گفت: تقریبا اکثر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه در این اجلاس حضور دارند تا برای مسائل و مشکلات زنان چاره‌جویی کنند هر چند چالش‌ها درباره بحران ازدواج و طلاق و نگرانی درباره اشکال نامتعارف خانواده وجود دارد بنابراین تصور تشکیل جلسه محاکمه‌ای اشتباه است زیرا آنجا مجمع عمومی است نه شورای امنیت بر همین اساس باید با حفظ ارزش‌ها تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.

 

آماده‌سازی سخنرانی مولاوردی از سوی وزارت امور خارجه

وی با بیان اینکه سخنرانی من در اجلاس کمیسیون مقام زن را وزارت امور خارجه آماده می‌کند، افزود: باید سعی شود با ساز و کارهای موجود قواعد بازی رعایت شود تا با حفظ ارزش‌ها تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم بنابراین امیدوار هستیم در عین ارائه گزارش‌های شفاف درباره تلاش‌ها و دستاورد‌ها، دیدگاه‌ها و چالش‌ها را هم مطرح کنیم.

 

مولاوردی با بیان اینکه کمیسیون مقام زن در ۱۲ محور نگران‌کننده زندگی زنان را در دستور کار خود قرار می‌دهد، افزود: سازمان ملل برای برگزاری این اجلاس از ماه‌ها قبل با دولت‌ها مکاتباتی در این زمینه انجام داده است و در اولین روز اجلاس مصادف با ۸ مارس (روز جهانی زن) رئیس هیات ایرانی درباره موانع و چالش‌های ۲۰ سال گذشته در حوزه زنان سخنرانی می‌کند.

 

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: برای اولین بار سخنرانی رئیس هیات ایرانی در میزگردهای تخصصی این کمیسیون از جمله میزگرد سرمایه‌گذاری برای برابری جنسیتی و پیشرفت‌های زنان ایران برگزار خواهد شد.

 

مولاوردی آموزش را موضوع راهبردی دانست و گفت: آموزش اهمیت بسیاری در توان‌افزایی و توانمندسازی زنان خانواده و جامعه دارد بر همین اساس توانمندسازی زنان به معنای توانمندسازی خانواده و بشریت است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: امیدواریم با اجرای مجموعه برنامه‌ها و تدابیر در سازمان نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش و همگرایی دستگاه‌ها بتوان به اهداف مورد نظر یعنی ریشه‌کنی بی‌سوادی دست یابیم.

 

 

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا