تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به احمد شهید:

اگر راست می‌گوئید به سلاخی آشکار انسان‌های بی‌گناه در چپل هیل رسیدگی کنید

بصیر،

متن نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس به احمد شهید به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب آقای دکتر احمد شهید
سلام علیکم

 

اتفاقات اخیر و کشتار ۳ دانشجوی بی گناه در ایالت کارولینای شمالی ما را وا داشت تا مطالبی را خدمت شما مطرح نماییم هر چند می دانیم شما گزارشگر حقوق بشر در ایران هستید ولی مساله حقوق بشر مرز جغرافیایی نمی شناسد.

 

۱- جنابعالی در طول مدت تصدی وزارت امور خارجه کشور مالدیو و پس از آن، در زمینه حقوق بشر بین المللی بصورت مداوم فعالیتهای خود را دنبال نموده اید که کسب جوایز رنگارنگ نهادهای مطالعاتی غربی برای تلاش در جهت «دموکراسیزاسیون» کشورهای اسلامی از جمله سوابق جنابعالی می باشد.

 

از چهار سال گذشته تاکنون که جنابعالی به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشری ایران توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده اید، با استناد به خبرسازی ها و شایعات مغرضانه که عمدتا با انگیزه های سیاسی ساخته و پرداخته میشوند، برای مردم این کشور نسخه میپیچید، درحالیکه هزاران کیلومتر دورتر از خاک ایران نشسته اید. اما وقتی در کشوری که خود را مهد دموکراسی میداند ، جنایتی آشکار در نقض تمام اصول حقوق بشری رخ میدهد اما همچون گذشته، صدای هیچکدام از نهادها و فعالان حقوق بشری در محکومیت یا حتی اعتراض، بلند نمی شود.

 

۲-جناب آقای دکتر شهید، جنابعالی در طول تصدی مقام در وزارت امور خارجه مالدیو بصورت فعالانه مردم و دولت این کشور را به امضای کنوانسیون های حقوق بشری ترغیب کردید، اما آیا هنوز مفاد آنها را به یاد دارید؟ آیا در «کنوانسیون بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی» به صراحت بر به رسمیت شناخته شدن و تضمین حقوق افراد -مانند حق زندگی- بدون هرگونه تبعیض ، از جمله تبعیض درباره دین آنها، تاکید نشده است؟ پس چگونه است که در سکوت کامل نهادهای حقوق بشری سه مسلمان بیگناه، ضیا برکات، یسیر محمد عبدالسلها و رزان محمد عبدالسلها به جرم دینشان در چپل هیل آمریکا کشته می شوند؟
چگونه است در حالی که رییس جمهور آمریکا هم در بیانیه خود تلویحا بر کشته شدن قربانیان جنایت چپل هیل بدلیل نفرت دینی صحه میگذارد و شواهد انگیزه ی ضداسلامی قاتل چپل هیل در فیس بوک و شبکه های اجتماعی بر همگان آشکار است، اما فعالان حقوق بشری غربی همچنان چشم خود را بر این جنایت بسته اند؟

 

۳- جناب احمد شهید ، شما لقب «گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران» را یدک می کشید اما پیش از آن، جنابعالی ادعای یک فعال حقوق بشر بودن را دارید. لذا ما از شما سوال می کنیم که آیا رسیدگی به نقض های حقوق بشر مرز جغرافیایی می شناسد یا آنکه صرفا با اهداف سیاسی و فراهم کردن ابزار فشاری در دست سردمداران غربی جهت اعمال فشار بر کشورهای مخالف سیاست های خود است که مساله حقوق بشر در ایران تا این حد بزرگنمایی میشود اما نقض های واضح حقوق بشری در ایالات متحده آمریکا با سکوت محض فعالان حقوق بشری از جمله شما مواجه میشود؟ آیا شما تصاویر سرکوب وحشیانه مردم در اعتراضات اخیر فرگوسن توسط گارد ملی و با استفاده از تجهیزات و زره پوش های نظامی را دیده اید؟ آیا احساس نمیکنید زمان آن فرارسیده که بجای تنظیم کردن گزارش های یک طرفه ، غرب پسند و بر اساس شواهد ناقص درباره حقوق بشر در ایران ، به نقض های حقوق بشری که در عالم واقع و در فاصله بسیار نزدیک تر به شما اتفاق می افتد بپردازید؟
۴-ما دانشجویان ایرانی ضمن محکوم کردن جنایت چپل هیل که بوضوح با انگیزه های تنفرگرایانه نسبت به دین مبین اسلام و پیروان آن صورت گرفته است و همدردی با قربانیان این حادثه تلخ ، اعلام میداریم که امروز اعتبار و جایگاه تک تک نهادها و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان بسته به واکنش شما و امثالتان نسبت به این جنایت بی شرمانه و ناقض حقوق بشر است.
۵- جناب آقای احمد شهید! در دین اسلام کشتن یک نفر به صرف پیروی از ادیان مختلف و غیر از اسلام محکوم است و ما به آن اعتقاد داریم، اما درخواست می کنیم اگر شما به حقوق بشری که سال ها از آن دم میزنید، اعتقاد دارید، به این سلاخی آشکار انسان های بی گناه در چپل هیل و دیگر موارد متعدد نقض حقوق بشر در کشورهایی که ادعای پیشتازی در حقوق بشر را دارند، بدون هرگونه تبعیض رسیدگی نمایید چرا که تبعیض، ریشه تمام نقض های حقوق بشر است.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

 

 

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا