مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران-۳

نیلی: دانشگاه تهران باید شاخص‌های خود را ارتقاء دهد

بصیر،

نیلی احمد آبادی در مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران که امروز در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به سفرا، اساتید و دانشجویان گفت: ما امروز از دانشگاهی سخن می گویم که هشتاد سال سابقه اولین ها، بهترین ها و مهم ترین فعالیت ها را در حوزه های مختلف در تاریخ و سابقه خود دارد. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه پیشرو علم و دانش در کشور بوده است و نقش اساسی در توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی داشته است.
وی افزود: دانشگاه تهران دانشگاهی است که دانش آموختگان آن در سطح ملی جزو برجسته ترین دانشجویان کشور و در سطح جهانی در بهترین  استاندارد بین المللی قرار دارند.
سرپرست دانشگاه تهران به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران طبق گفته مقام معظم رهبری دانشگاه ایران است و دانشگاه های دیگر به تأسی از این دانشگاه در کشور هستند. بیش از صد هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند که باید به این تعداد اعضای دانشگاه علوم پزشکی را هم اضافه کنیم.
نیلی در ادامه بیان داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند و در حوزه تولید علم قطعا دانشگاه تهران منشأ مهمترین خدمات است و هم اکنون هم بیشترین تولید علم متعلق به این دو دانشگاه می باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه جهان اسلام شناخته شده است گفت: این دانشگاه همچنان این توفیق را دارد که دانش آموزان به عنوان اولین یا دومین انتخاب خود برمی گزینند و متقاضیان اشتغال هم این دانشگاه را گزینه اول یا دوم خود می دانند دانشگاه تهران مورد توجه آحاد ملت ایران است و همه مسئولین فرهیختگان به این دانشگاه عشق می ورزند و بیشترین کمک خیرین را دریافت می کنند.
نیلی احمدآبادی به فعالیت دانشجویان دانشگاه تهران تأکید کرد و افزود: مسجد دانشگاه و فعالیت های دانشجویی در حوزه های مختلف همه گویای ممتاز بودن دانشگاه تهران است که این سرمایه برای ارتقاء وافزودن است و لذا بار سنگینی به دوش همه مسئولین و دوستداران دانشگاه تهران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد اما باید برای ارتقاء آن بکوشیم این دانشگاه باید شاخص های خود را ارتقاء دهد و لذا طرح ساماندهی اهمیت زیادی پیدا می کند چرا که ارتقاء دانشگاه تهران ارتقاء شهر تهران و کشور ایران است.

 

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا