شیوه جدید درمان میگرن

بصیر،یافته‌های اولیه حاکی از آن است که پس از گذشت یک ماه از شروع این روش میزان سردردهای ناشی از میگرن در بیمار حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

دکتر «کنت مانداتو» از مرکز پزشکی آلبانی در نیویورک و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این تکنیک درمانی اندکی تهاجمی است. همچنین این شیوه یک گزینه جایگزین ساده برای روش‌های استاندارد درمان میگرن است.

به گفته مانداتو، گزینه درمانی اسپری بینی روشی نو و قابل دسترس است. در این مطالعه، تیم تخصصی روی ۱۱۲ بیمار با میانگین سنی ۴۵ سال تمرکز کردند که هر کدام از آنان به بیماری میگرن یا نوعی از سردرد به نام سردرد خوشه‌ای مبتلا بودند.

در این بررسی تمامی شرکت‌کنندگان در یک جلسه درمانی شرکت کردند که در آن یک الکترود منفی در سایز اسپاگتی داخل حفره و مجرای بینی قرار داده شد تا دوزی از لیدوکائین به عصب مرکزی فرستاده شود که همین شیوه مجدد در حفره دیگر بینی هم انجام شد.

این متخصص افزود: رشته عصبی مورد نظر به بزرگراهی پیچیده با سیگنال‌های عصبی شباهت و در تمامی جهت‌ها خروجی دارد. یک روز پس از انجام این آزمایش متوسط سردرد میگرنی حدود چهار درجه کاهش پیدا کرد. با این وجود این روش درمانی در تمامی بیماران پاسخ نمی‌دهد چرا که در هفت نفر از بیماران هیچ نتیجه مثبتی مشاهده نشد. هر چند در ۸۸ درصد از شرکت کنندگان ضرورت استفاده از روش استاندارد درمان میگرن کمتر احساس شد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، این متخصصان همچنین تاکید کردند: این روش راه‌حلی موقت بوده که لازم است مجدد مورد آزمایش قرار گیرد و تاثیر استفاده از اسپری بینی تا شش ماه نیز بررسی شود.

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا