آخرین جزئیات از روند دستگیری و بازجویی ریگی/کشف شبکه بزرگ تروریستی در پاکستان

بصیر،

بازجویی از عبدالستار ریگی، تروریست مشهور، که به تازگی در ایالت بلوچستان پاکستان دستگیر شده، موجب کشف شبکه بزرگ شبه نظامیان در پاکستان شده و نیروهای امنیتی تلاش دارند اعضای این شبکه را دستگیر کنند.

برابر این گزارش بازجویی از ریگی برای یافتن محل اختفای دیگر دوستانش همچنان ادامه دارد.

برابر این گزارش، قبل از اینکه ریگی دستگیر شود نیروهای امنیتی و سازمان های اطلاعاتی به خوبی می دانستند که ریگی برای پنهان کردن هویت خود با اتوبوس و به صورت یک مسافر عادی در حال تردد در بلوچستان است.

طبق این گزارش با اینکه ریگی تغییر قیافه داده بود و از کارت شناسایی جعلی استفاده  می کرد اما نیروهای امنیتی با توجه به عکس های متعددی که از وی در اختیار داشتند ریگی را دستگیر کردند.

به گفته این مقامات ریگی تمام تلاش خود را برای رهایی از چنگ نیروهای امنیتی انجام داد، اما چون تنها بود نتوانست کاری از پیش ببرد.

بر اساس این گزارش ریگی از منطقه دالبدین ازتوابع بلوچستان در حال حرکت به سمت کویته مرکز این ایالت بود که در ۵۰ کیلومتری این شهر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

 

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا: «عبدالستار ریگی» را از سال ۸۸ تحت تعقیب قرار دادیم
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با تأکید بر اینکه ما «عبدالستار ریگی» را از سال ۸۸ تحت تعقیب قرار دادیم، گفت: طبق مستنداتی که ما به اینترپل دادیم برای وی اعلان قرمز صادر کردند.
سردار رضوانی با تأکید بر اینکه از تعداد ۱۳۵ نفر از افرادی که برای آنها اعلان قرمز صادر شده ۱۴ نفر مصالحه کردند، گفت: ۵ نفر از افرادی که تحت تعقیب بودند، استرداد شدند؛ یک نفر هم که کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی را از یک شرکت خصوصی داشته از امارات به ایران استرداد شده است؛ ضمن اینکه یک کلاهبردار ۲۰۰ میلیونی از ارمنستان و یک نفر متهم به قتل از افغانستان هم استرداد شده است.

وی افزود: ما هم یک استردادی به ترکیه داشتیم که مربوط به جرائم مالی بود و دو نفر هم متهم به قتل بودند ضمن اینکه ۱۱ نفر از ایرانیانی که در زندان‌های خارج از ایران بودند به کشور منتقل شدند. از این تعداد ۶ نفر متهم به قتل بودند.

سردار رضوانی در خصوص سرکرده جیش‌العدل که در پاکستان دستگیر شده است، گفت: ما از سال ۸۸ این فرد را مورد تعقیب قرار دادیم؛ عبدالستار ریگی بر اساس آنچه که ما می‌دانیم پسرعموی ریگی است و طبق مستنداتی که ما به اینترپل دادیم برای وی اعلان قرمز صادر کردند و مدارک استرداد برای پاکستان صادر شده است.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با تأکید بر اینکه ما در سال ۹۳، ۱۴۷ نفر بازداشتی داشتیم که بیشترین جرمشان مواد مخدر بوده است، گفت: از این تعداد ۷۳ نفر مربوط به مواد مخدر، ۳۰ نفر مربوط به اسناد و مدارک هویتی، ۱۳ نفر مربوط به سرقت بودند و بیشتر در کشورهای ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و امارات بودند.

وی با اشاره به اینکه در بحث افراد بازداشت شده نمی‌توان گزارش دقیقی ارائه کرد، افزود: بر اساس آخرین آمار ایرانیان بازداشت شده که وزارت امور خارجه در اختیار ما قرار داده،‌ ۳ هزار و ۱۳۵ نفر ایرانی در کشورهای مختلف بازداشت شده‌اند.

آخرین وضع استرداد عبدالستار ریگی به ایران
وزیر کشور در حاشیه همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای گفت: ما از وزارت امور خارجه درخواست کردیم که موضوع عبدالستار ریگی را پیگیری و حتماً وی را مسترد کنند، اما هنوز اتفاقی در خصوص انتقال عبدالستار ریگی به ایران نیفتاده است.
وی گفت: پاکستان طبق قوانین باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا