نوبخت:

۲۰ هزار نفر استخدام می شوند/جزئیات پرداخت یارانه این ماه

بصیر،

سخنگوی دولت در جلسه امروز از اختصاص ۳۴۸ میلیارد تومان برای آبرسانی، مقابله با خشکسالی، تکمیل سدها در مناطق مختلف کشور و تقویت صندوق بیمه کشاورزی و همچنین سامان دهی روستاها در ۵ استان مرزی کشور در نشست امروز هیئت دولت خبر داد.

طرح آبرسانی به شهرستان میانه، اتمام طرح سد دوقام چای، تکمیل رودخانه زاینده‌ رود، تامین آب شرب و آب زراعی در استان کرمان، حوزه‌ی آبریز نکا و اعتبارات لازم برای شهرستان دشتستان از مصوباتی بود که امروز در جلسه هیئت دولت مطرح شد.
در مجموع ۱۷۳ میلیارد تومان با تصویب هیئت وزیران برای این امور با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مشخص شد و همچنین برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت گفت: برای ۵ استان مرزی از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی روستاهای مرزی اختصاص ی

او با اشاره به اینکه در جلسه هیئت وزیران استاندار سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از چگونگی عمران و توسعه این استان پرداخت و گفت: ۴۶ هزار هکتار زمین زراعتی در این استان باید از طریق آب رسانی قابل بهره برداری شود که با سفر رئیس جمهوردر آغاز سال ۹۳ اقدامات آن آغاز شده است و بالغ بر ۲۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۱۸ پروژه در نظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: ۱۵ پروژه تا این تاریخ به بهره برداری رسیده است و ۳ پروژه‌ دیگر که بیمارستان ۴۸ تختخوابی، بیمارستان ۳۰ تختخوابی و بیمارستان دوست محمدی هستند، در روزهای آینده به بهره برداری می رسد که البته بخش عمده مشکل آنها تامین نیروی انسانی است  که با توافقاتی که با وزیر بهداشت داشته ‌ایم، قرار شد تخصیص بهینه منابع برای بیمارستان‌هایی که ساختمان آنها تکمیل شده است، در نظر گرفته شود.

نوبخت با اشاره به تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کسانی که مراحل استخدامی‌شان را انجام داده بودند و بیش از ۲۰ هزار نفر هستند برای سال آینده اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است و استانداران می‌توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.

او گفت: ‌برای استخدام ۱۰ هزار نفر از کسانی که در طرح مربوط به ناظران کشاورزی فعال بوده‌اند و ۶ هزار تن از افرادی که در حوزه‌ی موسسه ها و واحدهای فنی و حرفه‌ای فعال بوده ‌اند هزینه ‌های لازم در بودجه ۹۴ در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دربودجه سال ۹۳ تلاش شده است حقوق اسفند به موقع پرداخت شود و حقوق بهمن ماه و عیدی نیز پرداخت شده است؛ گفت:همچنین به موقع ۳۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت مربوط به هدفمندی یارانه‌ها با وجود همه فشارهایی که برای دولت وجود دارد، طبق تعهد صورت خواهد گرفت.

نوبخت همچنین با بیان اینکه در زمینه تامین اعتبار معوقات فرهنگیان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۳۲۶ میلیارد تومان از این معوقات ظرف ماه گذشته انجام شد و همچنین قرار است با تلاش‌ های آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش، لایحه‌ مربوط به رتبه بندی فرهنگیان تقدیم مجلس شود که امید است با فوریت به تصویب برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا