ترفند امریکا برای جلوگیری از آزادی تکریت/ دمپسی: عشایر به کمک داعش بروند!

بصیر،

به دنبال تداوم پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در نبرد با تکفیری های داعش در استان صلاح الدین، ژنرال مارتین دمپسی آشکارا به مقابله با ارتش عراق پرداخت و به عشایر و قبیله هایی که در ماه های اخیر توسط امریکا تجهیز شده و سلاح و مهامات دریافت کرده اند، توصیه کرد مانع از پیشروی های ارتش عراق شوند و از خانه و کاشانه خود در برابر آنها دفاع کنند.

رئیس ستاد مشترک امریکا دیشب در حضور اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا، عملیات جدید عراق علیه داعش در صلاح الدین را بارزترین دخالت ایران در عراق از سال ۲۰۰۴ عنوان کرد و نسبت به بروز درگیری های فرقه ای هشدار داد.

وی افزود: “صادقانه بگویم، این مداخله مشکل بزرگی است که به تنش های فرقه ای منجر خواهد شد.

ژنرال دمپسی ادعا کرد که یک سوم از نیروهای درگیر در فرآیند آزادسازی تکریت، ارتشی هستند و بقیه، نیروهای بسیج مردمی هستند که شیعیان تحت حمایت ایران هستند.

وی برای ترساندن اهالی شهرهای تحت اشغال داعش از ارتش عراق، گفت: “اگر سربازان عراقی، عادلانه رفتار کنند و پس از پیروزی، اجازه دهند که مردم به خانه های خود برگردند، این عملیات می تواند مثبت باشد.”

اشتون کارتر

اشتون کارتر، وزیر جنگ امریکا نیز با تائید ادعاهای دمپسی، نسبت به آزادسازی تکریت هشدار داد و افزود: حمله به تکریت، شبح درگیری های فرقه ای در عراق را بیدار می کند.

کارتر گفت: “ما باید مطمئن شویم که دولت و ارتش عراق این عملیات را بر اساس اختلافات فرقه ای انجام نمی دهند.”

مقامات امریکایی در شرایطی تلاش می کنند عشایر اهل سنت عراق را به پشتیبانی از داعش و جنگیدن با ارتش عراق تشویق کنند که اکثریت قربانیان داعش، مسلمانان اهل سنت بوده اند و در میان ۲۷ هزار رزمنده ای که در عملیات صلاح الدین شرکت دارند، علاوه بر نیروهای کرد، بیش از ۷ هزار نفر از اهل سنت حضور دارند که در کنار دها یگان از سایر اقلیت های عراق، نسبت به ترکیب جمعیت عراق تعدادشان از شیعیان نیز بیشتر است.

لازم به ذکر است از زمان تشکیل ائتلاف امریکایی برای مقابله با داعش و انجام صدها عملیات هوایی، تاکنون فقط چند خودرو متعلق به داعش به آتش کشیده شده و نه تنها تکفیری ها عقب رانده نشده اند، بلکه مناطق بیشتری، از جمله همین شهر تکریت را نیز تصرف کردند.

در حمله جنگنده های ائتلاف به ساختمان ها و مقر ها، به علت شلیک هایی که امریکا آنها را اشتباه خلبان توصیف می کند، تعداد قربانیان ارتش عراق، بسیار بیشتر از کشته های داعش بوده است.

 

* سوالی که نمی پرسند

علاوه بر گزارش های رسمی مقامات عراقی از رها کردن محموله های پشتیبانی توسط هواپیماهای ترابری ارتش امریکا برای داعش که تصاویر آن نیز همراه با اعتراض نخست وزیر عراق برای سفیر امریکا ارسال شد، صفحات تویتری داعش نیز، تصاویری از هدایای جدید امریکا منتشر کردند و نوشتند که اینها غنایم جنگی ما از ارتش های ائتلاف است. البته داعش توضیح نداده که در کدام جنگ زمینی با ائتلاف امریکایی به این غنایم دست یافته و آنها را بار کامیون کرده و می برد.

غنیمت داعش

لباس نارنجی رنگ زندانیان داعش

به هر حال، در میان تجهیزاتی که داعش آنها را غنیمت جنگی خوانده و امریکا ادعا می کند که به اشتباه برای داعش ارسال شده، لباس های نارنجی رنگ نیز دیده می شود. همان لباس های نارنجی رنگ مشهوری که فقط سیا (در گوانتانامو) و داعش برای قربانیان خود استفاده می کنند. در میان خبرنگاران و سناتورها، تاکنون هیچکس از ژنرال های امریکایی نپرسیده که اگر این محموله ها همان کمک های امدادی و غذایی برای آوارگان عراقی هستند که در اثر اشتباه خلبان و یا اصلا با وزش باد در نزدیکی تروریست ها فرود آمده، لباس های نارنجی رنگ تمام قد در میان آنها چه می کند؟ لاستیک خودروها و ماشین آلات سنگین که در منطقه جنگی داعش فقط برای کندن کانال و زدن خاکریز و در نهایت، برای عملیات انتحاری استفاده می شود، به چه درد آوارگان در کوه و بیابان می خورد؟

* همراهی حامیان داعش

از زمان آغاز عملیات آزادی صلاح الدین، رسانه های غربی – عربی حامی داعش، با فراموش کردن ذوق و شوقشان از تخریب هویت فرهنگی و میرات تاریخی عراق به دست اراذل و اوباش چچنی، افریقایی و اروپایی، شروع به کوبیدن بر طبل تعصب ملی و عربی عراقی ها کرده اند و الجزیره و العربیه ، با وجود اختلاف نظر سیاسی میان قطر و عربستان، در این باره متحد شده اند. پس از سخنان دمپسی، سایر رسانه های وهابی نیز وارد گود شدند.

تفرقه افکنی

* پاسخ اهل سنت:

علاوه بر عشایر اهل سنتی که همراه با سایر هموطنانشان با داعش می جنگند، اهالی تکریت که به علت همشهری بودن با صدام، مورد توجه بعثی های داعش بودند، امروز برای ورود رزمندگان جبهه مقاومت، ده ها گوسفند قربانی کردند.

گوسفند قربانی در تکریت

زن رزمنده

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا