فرماندار فریدونکنار مطرح کرد:

عده‌ای سودجو به جنگل‌های مازندران ضربه زدند/ تا ۲۰ سال آینده شاهد بیابانی شدن مازندران هستیم

بصیر، مهرداد ابراهیمی در گفت‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، در حاشیه مراسم درختکاری در فریدونکنار، اظهار داشت: صبح امروز ۳ هزار اصله درخت برای کاشت در فریدونکنار در نظر گرفتند که ۱۵۰۰ اصله کاشته شد و مابقی به مردم این شهرستان اهدا شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ کاشتن و نگهداری در این شهرستان، نهادینه شود، اذعان داشت: مازندران مستعد ایجاد فضای سبز است اما در سالهای گذشته به دلیل تغییر شرایط آّب و هوایی و همچنین عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش با مشکل مواجه شد.

فرماندار فریدونکنار افزود: به دلیل حضور عده‌ای سودجو که به جنگل‌های ما ضربه زدند، آب و هوای مازندران به سمت و سویی می‌رود که بر اساس نظر کارشناسان، تا ۲۰ سال آینده شاهد بیابانی شدن مازندران هستیم و اگر این روند ادامه داشته باشد بسیار خطرناک است.

ابراهیمی گفت: انتظار داریم سازمان جنگل‌ها و مراتع نقش خود را فعال‌تر کند، در استان مازندران حتی یک بالگرد برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها نداریم و برای هر ۷۰۰ هزار هکتار یک نیرو وجود دارد که با نرم استاندارد جهانی شاهد فاصله زیادی هستیم.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: کارشناسان منابع طبیعی در ساحل و جنگل باید فعال‌تر تا شاهد گسترش جنگل‌ها و مراتع باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا