بستن لوله شکسته با کِش/ کار شهرداری شده درست کردن چاله‌ها

بصیر، محمد فلاحتی یکی از شهروندان سورکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در سورک با اشاره به اینکه فاصله مغازه و منزل من تا اداره آب و فاضلاب تنها ۲۰ متر است، اظهار داشت: لوله آب در مقابل مغازه و منزل من در طول سال شکسته است و آب از آن خارج می‌شود.

وی دلیل اصلی شکستن لوله آب را عمق کم آن دانست و گفت: لوله آب حدود ۳۰ سانتی‌متر زیر آسفالت قرار دارد که با عبور ماشین آلات سنگین دائم می‌شکند.

این شهروند سورکی خاطر نشان کرد: این شکستگی چند سالی است که ادامه دارد و چند مرتبه در سال برای درست کردن آن می‌آیند که آن را با کش می‌بندند و می‌روند و بعد مدتی دوباره این شکستگی خود را نشان می‌دهد.

فلاحتی با بیان اینکه هم حضوری رفتم و هم چندین دفعه نامه نگاری کردم، بیان داشت: اما کار اساسی برای جلوگیری از شکستگی لوله انجام نگرفته است و خودم از این همه نامه نگاری و رفت و آمد خسته شدم.

وی به فشار زیاد آب در شب اشاره کرد و گفت: شب‌ها که فشار آب بیشتر می‌شود آب زیادی از آن خارج می‌شود که باعث نشست آسفالت در مقابل منزلم شده است.

فلاحتی که در طبقه پایین خانه خود آرایشگاه دارد، می‌گوید: حتی یک‌ دفعه که از آنها درخواست حل مشکل را کردم گفتند که برو شکایت کن.

وی با بیان اینکه به‌دلیل گود شدن این قسمت در هنگام بارندگی کل عرض جاده با آب پر می‌شود، افزود: در هنگام بارندگی کسی نمی‌تواند به راحتی از مقابل مغازه من عبور کند.

فلاحتی اضافه کرد: حتی به‌خاطر فرو روفتگی و چاله‌های این قسمت چندین مرتبه موتور سواران زمین خوردند و باعث صدمه رسیدن به آنها شده است.

وی تاکید کرد: وقتی به اداره آب و فاضلاب گفتم که زمین را کنده و لوله در عمق بیشتری دفن کنید تا دیگر شاهد شکستگی متعدد آن نباشید گفتن ۵۰ هزار تومان بابت دستمزد کارگری که باید زمین را بکند باید بدهی تا ما انجام دهیم.

عیسی ولیزاده نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: در چند سال اخیر هیچ اقدامی از سوی آب و فاضلاب در راستای تعویض لوله‌ها در شهر سورک انجام نگرفته و در اغلب موارد شکستگی‎ها را با کش می‌بندند.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری سورک به خاطر دوباره‌کاری و چند باره‌کاری آب و فاضلاب دچار صدمات و هزینه‌های زیادی شده است.

شهردار سورک با اشاره به اینکه بعد از هر بار کنده‌کاری، شهرداری مجبور است که آن نقطه را روکش کند، اظهار داشت: به خاطر اینکه هر دفعه کار اصولی انجام نمی‌گیرد و مجبور می‌شوند دوباره آن نقطه را بکنند، آسفالت بیشتر نقاط شهر سورک تیکه تیکه شده است و این در شان مردم سورک نیست.

ولیزاده خاطر نشان کرد: بیشتر نقاط شهر پر از چاله و چوله‌هایی است که بعد از کنده‌کاری مجبور به لکه‌گیری شدیم و کار ما پر کردن و درست کردن چاله‌های ایجاد شده از سوی آب و فاضلاب شده است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا