هدایت پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی جهان با قدرت فکر!

بصیر، در آمریکا زن خلبان معلولی از ناحیه دست و پا تنها با استفاده از قدرت فکر شبیه ساز هواپیمایی را به پرواز درآورد و با موفقیت به زمین نشاند.

هدایت پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی جهان با قدرت فکر!

بدون شک تصور اینکه هواپیمایی را تنها با قدرت فکر هدایت کنیم کاری بسیار سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد. در این شرایط هدایت هواپیما درحالی که خبری از دست و پا نیست و تنها باید به قدرت فکر تکیه کرد به مراتب غیرممکن تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد.

جین شرمان سالها پیش و به دلیل ابتلا به نوعی بیماری نادر دچار معلولیت شد. اما به لطف ایمپلنت های نورونی در مغزش و همچنین برنامه ویژه آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) او اکنون می تواند کنترل مناسبی بر اندام های روباتیکی اش داشته باشد. این اعمال کنترل تنها با قدرت فکر صورت می گیرد.

این زن معلول که از اندام های روباتیکی پیشرفته ای بهره می برد قادر است شبیه ساز هواپیمای جنگنده F-35 را که پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی جهان محسوب می شود به راحتی هدایت و کنترل کند.

مدیر آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا با تأیید این رویداد اعلام کرد که این یک موفقیت بزرگ در زمینه فناوری های نوظهور به شمار می آید.

این زن خلبان پیش از این توانسته است با استفاده از قدرت فکر بازوی روباتیکی متصل به بدنش را به راحتی کنترل و هدایت کند و پس از کسب مهارت لازم در این زمینه تقاضای هدایت شبیه ساز هواپیمای جنگنده F-35 را داد.

دانشمندان این موفقیت را عامل تحریک کننده بزرگی جهت توسعه تحقیقات مربوط به سیگنال دهی نورونی به شمار می آورند./

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا