حضور یواشکی برخی مسئولان در مراسم یادبود فاطمه خاتمی!+ تصاویر

بصیر،

مراسم یادبود مرحومه فاطمه السادات خاتمی، دختر مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی عصر دیروز در مسجد رسول اکرم (ص)، جهانشهر کرج برگزار شد؛ در حالی که برخی مسئولین استانی و شهرستانی بین شرکت کردن و نکردن در این مراسم دو دل بودند.
نکته جالب اینجاست که آمد و شد این برخی مسئولین! به اندازه دقایقی کوتاه شکل میگرفت و تمام تلاش آنها و هیئت های همراهشان دور ماندن از تیررس دوربینها بود. ظاهرا این جماعت مصداق عبارت دوتا به نعل و یکی به میخ هستند که خود را در صف یک جناح مشخص نشان میدهند و از طرفی تاب دل کندن و دور ماندن از جناح خاص آنسو را ندارند. حال آنکه اگر استدلالشان حضور در یک مراسم ختم و عرض تسلیت و… فارغ از جناح بندی های سیاسی و حزبی باشد که قایم باشک بازی ندارد.

خوب است در هر مقام و منصبی که هستیم موضع خود را چنان مشخص کنیم که بوی رياکاري ، فرصت طلبي و تملق گويي از آن برنخیزد و  خود را فرصت طلبانی که با باد میچرخند معرفی نکنیم.

وقتی محافظ و راننده یک مسئول محلی به خود اجازه ضبط دوربین و برخورد پرخاشگرانه با خبرنگار را میدهد و با تهدید، تمام عکسهای خبری مرتبط با حضور آن مسئول را از حافظه دوربین پاک میکند، چه معنایی میتواند داشته باشد؟ حضور در مراسم ختم آنهم بصورت یواشکی !!! از اینجاست که میتوان به کنه این ریاکاری ها پی برد و به حال روز اوضاع بی سامان سیاست بازی ها تأسف خورد.

جایی خواندم ، افرادي که نه براساس شايستگي و لياقت خويش، بلکه براساس شم تيز فرصت طلبي، مقام و منصبي را تصاحب مي‌کنند يقينا نمي‌تواند تمام نيروي خود را در راستاي خدمت به مردم متمرکز کنند. زيرا چنين اشخاصي بدهکار رانت دهندگان و افرادي هستند که سکوي پرتاب آنها به جايگاه جديد شده اند و حال که به نوايي رسيده اند تازه بايد در پي جبران آن باشند.
افراد شايسته و بالياقت هيچ گاه حاضر نيستند براي رسيدن به چنين موقعيت‌هايي ملاحظات اخلاقي را زير پا گذارند. درنتيجه وقتي ساز و کار انتخاب مديران بر اساس شايسته سالاري و به دور از هر رابطه اي انجام پذيرد خروجي عملکردها، خدمت صادقانه خواهد بود.

در این تصاویر  پیدا کردن آن مسئولی که از جلوی دوربین گریخت و با تحکم و پرخاش همراهان وی عکس هایش را از حافظه دوربین پاک کرد، خیلی کار سختی نیست…

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا