یادداشت/

افزایش فشار و گرفتن امتیاز با دعوای زرگری نتانیاهو و اوباما!

بصیر، همه ما از پیوند عمیق و جدانشدنی اسرائیل و آمریکا آگاهیم و رفتارهای تمامی این سال‌های گذشته شده پس از استقلال جمهوری اسلامی ایران بیانگر این سخنان است.

آمریکایی که ادامه حیات مادی خود را مدیون دلارهای امپریالیسم اسرائیلی می‌داند و اسرائیلی که ادامه حیات غصبی خود را از غرب به ویژه آمریکا مطالبه می‌کند.

اما گاهی اوقات به نظر می‌رسد این نوع پیوند در حال گسست است و انگار این دو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند و نقش مخالف از همدیگر را دارند، به عنوان مثال می‌توان به برخی حرکات و سخنان رسانه‌ای روزهای گذشته نتانیاهو و اوباما در سخنرانی‌های متفاوت اشاره کرد و به این نظرات بیان شده پی برد.

اما به راستی آیا در پشت پرده این نوع رفتارها، همان چیزهایی که در ظاهر پدیدار می‌شود برخوردها وجود دارد یا این افراد هم به نوعی بازیگران مقبولی شده‌اند؟

براساس سخنان، اظهارنظرها و رفتارهای عملی حاکمان آمریکا، پیوند ناگسستنی بین رژیم صهیونیستی و حکومت آمریکا وجود دارد، را که  رؤسای جمهور آمریکا و مقامات این کشور همواره سخنانی بر این مبنا مطرح می‌کنند که نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی تعهد دارند.

این‌طور به نظر می‌رسد که این دعوای ساختگی در واقع رنگ و لعاب دادن به موضوعی ساختگی است که فقط به دنبال نمایشی در پررنگ‌ کردن اختلاف میان نخست‌وزیر رژیم جعلی و کاخ سفید است تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش زیرفشار قرار دهند.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل القای افزایش اختلاف بین نتانیاهو و سران کاخ سفید این باشد که رژیم صهیونیستی مخالف به ثمر نشستن توافق است و با این استدلال می‌خواهند نتیجه این مذاکرات و در نهایت توافق را به سود ایران رقم بزنند.

به نظر می‌رسد دومین دلیل این امر این است که تلاشی صورت می‌پذیرد که وانمود کند در میان مواضع طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران، یک شکاف عمیق وجود دارد و برخی جناح‌ها در غرب با توافق ایران موافق و برخی دیگر مخالف هستند.

اما نکته بسیار مهمی که در این نمایش ظاهری بسیار مهم به نظر می‌رسد این است که همه آنها در برخورد و فشار برای متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلافی ندارند و تنها در شیوه‌ها با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند، البته این موضوع بسیار سطحی و در واقع نوعی تقسیم کار برای گرفتن امتیاز بیشتر از طرف مقابل یعنی ایران است.

آنچه سران دیپلماسی کشور باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند این است که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی همواره با هماهنگی یکدیگر وارد عرصه می‌شوند و جمهوری اسلامی ایران باید این موضوع را مدنظر قرار دهد و فریب دعوای مصنوعی آنان را نخورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا