روز درخت کاری در گوشه و کنار ایران

بصیر،

با فرا رسیدن ۱۵ اسفند، روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی، بیش از ۷۰۰ هزار اصله نهال در سراسر استان فارس توزیع شد که امروز حدود ۳۵۰ هزار اصله آن در استان کاشته شد.
مراسم روز درختکاری امروز با حضور جمعی از مسئولان و سازمان های مردم نهاد در منطقه جنگلی یادبود شهدای شیراز برگزار شد تا با کاشت درخت این نماد باشکوه طبیعت، گامی برای حفظ محیط زیست برداشته شود.
مدیر کل منابع طبیعی فارس در این مراسم گفت: قرار است تا پایان امسال حدود ۱۰۰ هکتار جنگل به منطقه جنگلی شیراز اضافه شود.
مهرزاد بوستانی با بیان این که طرح جنگل کاری با کاشت ۴۰۰۰ اصله درخت در ۱۳ هزار هکتار از ارتفاعات اطراف شیراز آغاز شده افزود: این طرح به منظور افزایش سرانه فضای سبز کلان شهر شیراز در حال اجراست.
وی گفت : هفته منابع طبیعی امسال از پانزدهم تا ۲۱اسفند با شعار «منابع طبیعی، با مردم، برای مردم» برگزار می شود و نخستین روز این هفته با عنوان درختکاری،آموزه های دینی و سازمان های مردم نهاد نامگذاری شده است.
قاسمی ، رییس جهاد کشاورزی فارس نیز گفت :استان فارس با ۲ و ۲دهم میلیون هکتار جنگل رتبه نخست جنگل های کشور را داراست که این میزان ۱۸ درصد جنگل های کشور را تشکیل می دهد.
کاشت هزار و ۵۰۰ نهال در روز درختکاری در بندرعباس   

هزار و ۵۰۰ اصله نهال به مناسبت روز درختکاری امروز با حضور دانش آموزان و مسولان در بلوار امام حسین بندرعباس کاشته شد.
مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان گفت : تا پایان هفته منابع طبیعی و درختکاری ۵۰ هزار اصل نهال گرمسیری و سازگار با شرایط استان در پادگانهای نظامی ، دانشگاه ها ، مدارس و روستاهای استان کاشته می شود.
یکتاپور افزود: این درختان از انواع انجیر معابر، کهور ایرانی، کنار، کرت محلی، کونوکارپوس، سالیسینا، گل ابریشم و چریش و چوچ است.
معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان نیز گفت: توسعه فضای سبز و جلوگیری از تخریب جنگل ها موضوع ملی است که افزونبر اداره منابع طبیعی همه مردم و مسئولان باید در توسعه فضای سبز مشارکت داشته باشند.
دریانورد با انتقاد از کمبود فضای سبز شهری و آلایندگی صنایع غرب بندرعباس افزود : بر اساس قانون یک درصد از ارزش تولیدات صنایع به عنوان عوارض به شهرداری پرداخته می شود که باید از این منابع به درستی در توسعه فضای سبز شهری استفاده شود.

 

توزیع ۳۵۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در اصفهان     

بیش از ۳۵۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در اصفهان توزیع شد .
مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: این نهال ها شامل درختان سرو، کاج، اقاقیا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و صنوبر است.
آقای شاملی با اشاره به اینکه برای تهیه این نهال ها ۷ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این نهال ها در بوستان ها، پادگان ها و فضای سبز حاشیه منازل کاشته می شود .
وی همچنین از احیای ۲ هزارهکتار از زمین های بیابانی استان اصفهان امسال با کاشت نهال خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: در اجرای این طرح زمین های بیابانی شهرستان های اصفهان، برخوار، نائین، خور و بیابانک، کاشان، انارک، نطنز آران و بید گل با گونه های تاغ و قره داغ نهال کاری شده است.
استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۳۰ درصد آن را مناطق بیابانی تشکیل می دهد؛ ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان به جنگل های دست کاشت تاغ تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا