در نیمه شمالی کشور

هوا خنک و بارانی می شود

بصیر،گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وض هوای کشور، از کاهش ۸ درجه‌ای دما از امروز تا فردا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: هوای تهران نیز سردتر می‌ شود. امروز برای سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق بارش باران پیش‌ بینی شده است.

ارتفاع موج دریای عمان و خلیج فارس امروز به ۲٫۵ متر می‌رسد

وی با بیان اینکه سامانه بارشی، فردا از مرز شرقی کشور خارج می‌ شود، گفت: امروز در دامنه‌های البرز مرکزی و نیمه شرقی (شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی) وزش باد به نسبت شدید و گرد‌ و خاک رخ  می دهد که توصیه می‌شود افراد در جاده‌های این مناطق به علت کاهش دید از رفت و آمد غیرضرور بپرهیزند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز تا فردا کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای برای نیمه شمالی و شرقی کشور پیش‌بینی شده است، گفت: امروز دریای عمان، تنگه هرمز و خیلج فارس مواج است، بنابراین به علت اینکه ارتفاع موج به ۲٫۵ متر می‌رسد، شناور‌های سبک و قایق‌ها رفت‌و آمد نداشته باشند.

کاهش دما در تهران از امروز تا فردا بعدازظهر

گودرزی درباره هوای تهران نیز افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است که در ارتفاعات بارش باران خواهد داشت. همچنین شنبه و یکشنبه وزش باد در پایتخت رخ می‌دهد و دما تا شنبه بعدازظهر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز در آبعلی بارش برف پیش‌بینی شده است، افزود: تا ورود موج جدید بارشی از دوشنبه به کشور، به جز در ارتفاعات، در تهران بارندگی نخواهیم داشت.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا