درمان‌‌ خانگی پادرد با مارچوبه و فلفل هندی

بصیر،

درمان‌‌ خانگی پادرد با مارچوبه و فلفل هندی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی برای‌تان چند درمان ساده را پشنهاد کرده که می‌توانید بدون مراجعه به پزشک و در خانه از پسش بربیایید.

‌گذاشتن پا در آب

برای انواع التهاب‌ها، سفتی پا و درد، نخستین چیزی که حتی پزشک برای درمان پیشنهاد می‌ کند، گذاشتن پا در آب گرم است. برای این کار باید یک سطل آب گرم آماده کرده و پای‌تان را به مدت نیم‌ساعت در آن بگذارید. برای این‌که به آرامش کامل برسید می‌توانید وان‌‌‌ را از آب گرم پر کرده و به داخل آن بروید.

‌گرمادرمانی و سرما‌درمانی

در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» آمده اگر دچار التهاب هستید گرمادرمانی و سرمادرمانی نیز گزینه‌هایی برای برطرف کردن التهاب است. این روش دستگاه ایمنی بدن شما را فعال کرده و واکنش‌های التهابی را از بدن‌تان دور می‌ کند.
نخست، برای استفاده از گرما، پای‌ تان را روی یک بالشت گرم بگذارید. برای اِعمال بیشتر گرما از یک حوله‌ گرم استفاده کرده یا پای‌تان را در آب گرم بگذارید. این کار باعث تسکین ماهیچه‌ ها و افزایش جریان خون می‌ شود. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

‌درمان خانگی درد پا با مارچوبه

خوردن مارچوبه به عنوان ماده‌ ای ادرار‌آور زمانی به کار می‌ آید که آب زیادی از بدن‌ تان دفع شده و‌ التهاب‌ ها کاهش یافته‌ اند. برای این کار می‌توانید ریشه‌ آن را هر روز بپزید و بخورید.

‌دانه‌های خردل

دکتر مورای می‌ گوید دانه‌ های خردل می‌تواند با دفع آب سمی از بدن، ماهیچه‌ها و مفاصل را سم‌زدایی کند. به اندازه‌ی یک مشت دانه‌‌ خردل را آسیاب کنید. بعد می‌توانید آن را به نصف سطل آب ولرم یا گرم اضافه کرده، و پایتان را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آن بگذارید.

فلفل هندی

این فلفل دارای ماده‌ فعال‌ کننده‌‌ ای به نام کاپسایسین است که یک مُسکّن قوی و عامل ضدالتهاب محسوب می‌ شود. قبل از خوابیدن مقداری فلفل هندی را آسیاب کرده و روی پای‌تان بمالید. بعد برای اینکه حسابی به پای‌ تان نفوذ کند جوراب بپوشید یا پای‌تان را با باند ببندید.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا