گزارش بصیر از دومین جلسه ستاد فاطمیون در فریدونکنار؛

رحمانی: شخص‌گرایی در هیئت‌های مذهبی ممنوع!/ پیوسته: بسیاری از مشکلات هیئت‌ها از مسئولان آنها است

بصیر، دومین جلسه ستاد فاطمیون فریدونکنار با حضور هیئات مذهبی فعال این شهرستان در اداره سازمان تبلیغات برگزار شد که در این جلسه اعضا به تصمیم در زمینه برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) پرداختند.

شخص‌گرایی در هیئت‌های مذهبی ممنوع!

ابراهیم رحمانی مسئول تشکل‌های دینی این اداره در این زمینه، گفت: تا زمانی که در بین هیئت‌های مذهبی هدف‌گرایی ملاک عمل قرار نگیرد و شخص‌گرایی در بین مسئولان هیئات رواج داشته باشد، شاهد تفرقه و فاصله گرفتن از هم هستیم.

وی تصریح کرد: باید اخلاص را در تمامی لحظات زندگی به کار بندیم ، چرا که ثمره آن، اعمال صالح و حلقه مفقوده زندگی اجتماعی امروز ما است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین جانعلی‌پور رئیس شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان خاطرنشان کرد: در پیگیری امور مختلف باید اصل مشورت با افراد حقیقی و حقوقی تاثیرگذار در شهرستان را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: باید در این مراسم از پتانسیل ائمه‌جماعات مساجد با همراهی امام‌جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باید به شایستگی استفاده کنیم.

بسیاری از مشکلات موجود در هیئت‌های مذهبی ما از مسئولان آنها است

همچنین ابوالقاسم فرجی مسئول امور مالی شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان و مسئول امور مالی و پشتیبانی برگزاری قافله عزاداری، اظهار داشت: قافله عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) چندین سال است که ما در شهرستان بنا کردیم.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با استقبال خوب هیئت‌های مذهبی روبه‌رو شد، افزود: امسال در چهارمین روز تعطیلات نوروزی، این مراسم برگزار می‌شود که شایسته است در این راستا هیئت‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

روح الله پیوسته مسئول هیئت محوری شهرستان و مسئول اجرایی برگزاری قافله عزاداری نیز گفت: امروز بسیاری از مشکلات موجود در هیئت‌های مذهبی ما از مسئولان هیئت‌ها است، چرا که هیئتی‌های ما بسیار خوب هستند و اگر مشکلی وجود دارد از مدیران هیئت‌ها است.

وی افزود: متاسفانه برخی تفکرات از سوی مسئولان مذهبی به هیئت‌ها تزریق می‌شود مشکل می‌آفریند اما ما هرچه داریم از اهل بیت (ع) است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا