یکماه پس از حادثه چپل هیل؛

نژادپرستان امریکایی یک مهاجر عراقی را در حضور همسرش کشتند

بصیر،

تنها یک ماه پس از آنکه سه جوان مسلمان در منطقه «چپل هیل» کارولینای شمالی به ضرب گلوله کشته شدند، افراد ناشناس با تیراندازی به سمت یک مسلمان دیگر، وی را به قتل رساندند.

«احمد الجمیلی» ۳۶ ساله، به تازگی از عراق به آمریکا مهاجرت کرده و به نوشته پایگاه خبری «دیلی صباح» تنها ۲۰ روز بود که در دالاس اقامت کرده بود.
کشتن یک مسلمان دیگر در امریکا به ضرب گلوله
قتل وی زمانی رخ داده است که او همراه با همسر محجبه‌ اش، اوایل وقت روز پنج‌ شنبه برای عکس گرفتن از برف، به خیابان رفته بودند.

پایگاه «پی آر نیوز» نیز به نقل از شاهدان، تعداد مهاجمین را دو نفر اعلام کرده و نوشته است که آن‌ها در خلاف جهت جمیلی و همسرش در حال حرکت بوده‌اند، اما پس از دیدن این زوج تغییر مسیر داده، به سمت آن‌ها رفته و شروع به تیراندازی کرده‌اند. با این حال، رسانه های محلی این حادثه را یک تیراندازی کور توصیف کرده اند.

شاهدان همچنین اعلام کرده‌اند که صدای شلیک چندین گلوله را شنیده‌اند. یکی از این گلوله‌ها به جمیلی برخورد کرده است. وی پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحت، جان خود را از دست داده است.

اداره پلیس دالاس می‌گوید انگیزه قتل هنوز مشخص نیست، اما احتمال غرض‌ورزانه بودن یا وجود انگیزه‌های اعتقادی در این قتل را رد نکرده است.

در پی این حادثه، شورای روابط آمریکایی- اسلامی تگزاس، با صدور بیانیه‌ای، خواستار تحقیقات فوری و کامل در این رابطه شده است.

«آلیا سالم» مدیر اجرایی این شورا در این رابطه گفته است: «به واسطه حوادث اخیر که در آن‌ها مسلمانان آمریکایی هدف قرار گرفته‌اند، از جمله قتل سه مسلمان جوان در کارولینای شمالی، ما از مقامات انتظامی می‌خواهیم تا نگرانی‌های جامعه در مورد انگیزه این قتل‌ها را پاسخ دهند.»

در حالی که دو روز از زمان قتل جمیلی می‌گذرد، هنوز هیچ‌یک از رسانه‌های غالب آمریکایی، به پوشش این خبر نپرداخته‌اند.
قتل سه مسلمان در چپل هیل امریکا
در جریان قتل سه جوان مسلمان در چپل هیل نیز، تنها بعد از فشار افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی بود که رسانه‌ها آن خبر را پوشش دادند. پلیس و رسانه‌ها در آن حادثه تلاش کردند تا علت مرگ این سه جوان را اختلاف بر سر جای پارک با همسایه جلوه دهند.

تنها در یک ماه گذشته، دستکم ۱۰ مسلمان در آمریکا به قتل رسیده‌اند.

حمله به مساجد و مراکز اسلامی در آمریکا و اروپا نیز در هفته‌های گذشته چندین بار اتفاق افتاده است. با این حال این مسئله بر خلاف اخبار مربوط به تهدیدات علیه یهودیان، تقریبا با بایکوت خبری روبرو شده است.
 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا