حجم صفحات داعش در توئیتر

بصیر،

در این پژوهش که مرکز مطالعات بروکینگ انجام داد آمده است:”بر این باوریم که از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۴ میلادی ۴۶  هزار صفحه در توئیتر متعلق به هواداران داعش بوده است.”

در این پژوهش آمده است بر اساس دستاوردهای جغرافیایی از این مطالعه، بسیاری از داعشی ها و هواداران داعش در توئیتر، سه چهارم آنان به زبان عربی ، ۲۰ درصد به زبان انگلیسی و شش درصد به زبان فرانسه سخن می گویند.

بر اساس این پژوهش میانگین افراد مشترک در حساب های متعلق به داعش در توئیتر ۱۰۰۰ نفر است که این امر نشان می دهد این صفحات فراتر از صفحات عادی است. کارشناسان این پژوهش درباره موفقیت داعش در توئیتر گفتند: ممکن است این مسئله ناشی از آن باشد که داعش یک گروه اندکی را در توئیتر فعال کرده باشد اما فعالیت این گروه در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد باشد.

در اواخر سال ۲۰۱۴ مدیران شبکه اجتماعی  توئیتر دست کم ۱۰۰۰ صفحه را مسدود کردند اما رقم واقعی، بسیار بیشتر از ۱۰۰۰ است.

در این گزارش درباره افزایش فشار بر داعش از طریق شدت دادن به روند مسدود سازی حساب های متعلق به این گروه  در شبکه اجتماعی هشدار داده شد و آمده است این کار اگر چه  سبب انزوای داعش در توئیتر می شود اما می تواند آنان را به سمت استفاده از روش های دیگری سوق دهد که اثر مخرب تری بر جای خواهد گذاشت.

این گزارش به این نکته اشاره می کند که اگر قرار است حساب هایی در توئیتر مسدود شوند این کار باید حساب شده و با نظارت باشد.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا