دستگیری کلاهبردار حرفه ای در یزد

بصیر،

غلامعلی دهشیری افزود: این فرد دستگیر شده بر اساس اعترافات خود دارای سابقه گروهکی نیز بوده و مدت زیادی  نیز به علت عضویت در گروهک منافقین در زندان به‌ سر برده است.

وی گفت: در اعترافات این متهم، انگیزه اصلی این اقدامات کلاهبرداری، دنیاپرستی ذکر شده و قید کرده است که فاقد هرگونه انگیزه‌های بزهکارانه دیگر بوده است.

دهشیری اشاره کرد : متهم دستگیر شده خود را  دکترای حقوق و یا جزا و جرم شناسی معرفی می‌کرد و با ادعای آشنایی با مسئولان عالی  قضایی استان‌ها با اخذ وجوه مختلف به مردم قول حل و فصل مشکلات پرونده‌های قضایی آنان را خارج از سیکل قضایی می‌داد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به دستگیری این متهم با اخذ نیابت قضایی در یکی از استان‌های شمالی کشور گفت : این فرد در استان محل دستگیری نیز دارای پرونده کلاهبرداری است و احتمال گسترش دایره فعالیت‌های کلاهبردارانه او به سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

وی گفت : شگرد این متهم تأثیر بر افراد با تکیه بر روابط عمومی خوب و آشنایی با نام برخی مسئولان قضایی استان‌ها بود و در مواردی نیز برای جلب اعتماد سوژه‌های خود یک تماس دروغین با عنوان یکی از مسئولان عالی رتبه قضایی استان‌ها برقرار می‌کرده است.

دهشیری تعداد شاکیان  این متهم را در حال حاضر شش  نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون اخذ بیش از ده   میلیارد ریال مال نامشروع از طریق فریب افراد با جعل و غصب عناوین همچنین معرفی خود به عنوان وکیل در پرونده این متهم مطرح شده است.

وی گفت: در اعترافات این فرد بازداشت و زندان در رشت و رجایی‌شهر کرج در زمینه اتهامات کلاهبرداری با جعل و غصب عنوان نیز موجود است که پرونده وی در دادسرای عمومی و انقلاب رشت مفتوح است.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا