ضرورت هم افزایی بین رسانه‌ ملی و نیروی انتظامی/راه اندازی”رادیوجاده”

بصیر،

محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که امروز (یکشنبه) در ستاد ناجا برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین نقطه مشترک پلیس و صداوسیما نوروز است، اظهار کرد: در ایام نوروز بسیاری از مردم برای سفر و دید و بازدید از شهر خود خارج می‌شوند؛ اما بخش عمده‌ای از نیروهای پلیس و همکاران من در صداوسیما باید با انجام فعالیت‌های خود کاری کنند که مردم راضی باشند.
وی در ادامه افزود: مهمترین نقطه مشترک برای مقایسه پلیس و صداوسیما، نوروز است.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: رسانه در زندگی مردم امروز دنیا روز به روز گسترده‌تر می‌شود و هر رسانه‌ای باید نقش و جایگاه خود را در رسانه داشته باشد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این مسئله جلو است، گفت: بعضی ازدستگاه‌های دولتی گمان می‌کنند رسانه روابط عمومی است اما مفهوم رسانه در دنیای امروز کاملاً متفاوت شده است که در این میان نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به کار رسانه‌ای دارد.

سرافراز
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید بین رسانه ملی و نیروی انتظامی هم افزایی ایجاد کنیم، گفت: سازمان صداوسیما برای انجام این هدف آمادگی دارد که از قالب‌های مختلف برنامه ریزی از جمله مستند و سریال‌های داستانی استفاده کند.
سرافراز با اشاره به اینکه استفاده از قالب گزارش و مستندات تلویزیونی نیز نیاز است، افزود: اگر تیزرهای کوتاه آموزشی به شکل مستند پخش شود، نقش موثری در فرهنگ سازی دارد.
وی همچنین ادامه داد: آموزش برای مردم باید مداوم و مستمر باشد و زمینه سازی برای آموزش باید از دوران کودکی آغاز شود.
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ضرورت استفاده از رسانه‌های نوین اشاره کرد و افزود: برنامه‌های کاربردی تلفن همراه که بخشی از رسانه‌های نوین است، می‌تواند تسهیلاتی را برای تردد‌های برون شهری و درون شهری مردم ایجاد کند.

به عنوان مثال راهنمایی و رانندگی با کمک جی پی اس می‌تواند این امر را محقق کند.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز بخشی از مردم به سفر خارج از کشور می‌روند و بخشی نیز سفرهای داخلی را برمی‌گزینند که ما باید سعی کنیم سفر داخلی را به منظور افزایش صله ارحام تبلیغ کنیم، چرا که هزینه‌هایی که در سفرهای خارجی می‌شود، ممکن است به طور غیر مستقیم صرف گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش شود.
سرافراز عنوان کرد: از این رو برای هم افزایی بیشتر باید کمیته‌ای مشترک از همه دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت راه، وزارت بهداشت و سازمان گردشگری ایجاد کنیم.
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به بهره گیری از روش‌های جدید در ارسال تصویر اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در روش اگزاکوپیتر که امکان پخش مستقیم را فراهم می‌کند، مردم می‌توانند به طور کاملاً مستقیم در جریان اوضاع و احوال ترافیک قرار گیرند.
وی همچنین از راه اندازی رادیو سراسری جاده خبر داد و افزود:‌ با ایجاد این رادیو می‌توانیم در جاده‌های اصلی به مسافران اطلاع  رسانی کنیم. در نظر داریم این رادیو را به طور آزمایشی در جاده تهران – قم راه اندازی کنیم.
سرافراز به استفاده کامل از همه ظرفیت‌های خبری رسانه ملی در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: امکان فنی راه اندازی سامانه انتقال داده‌ها توسط امواج رادیویی یکی از اقدامات ما است تا بتوانیم هرچه سریعتر اطلاع رسانی لازم را برای مردم داشته باشیم.

همچنین ایجاد توقفگاه در جاده‌ها و تشویق مردم به گزارش دهی از دیگر اقدامات ما خواهد بود.
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز امسال با ایام فاطمیه تداخل دارد و یک روز قبل و یک روز بعد در رسانه ملی برنامه‌هایی متناسب با این ایام داریم، گفت: با این تداخل کار رسانه ملی سخت شده است؛ اما ما وظیفه داریم به مسئولیت خود عمل کنیم.
وی در پایان یادآور شد: ما باید هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور را داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ ترافیکی مردم را افزایش دهیم.

 

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا