مطالب جذاب بسیاری برای ارائه به مردم داریم/علت هجمه‌های سنگین به قوه قضائیه

بصیر،

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم مرکز رسانه قوه قضائیه با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ما مطالب زیادی داریم که بتوانیم در اختیار مخاطب قرار دهیم و از نظر شرعی و حقوقی نیز این موضوع بلااشکال است و مخاطب نیز تشنه این اطلاعات است، حتی رسانه ها نیز تشنه این مطالب هستند.

وی تصریح کرد: مطالب زیادی در قوه قضائیه وجود دارد که در بیرون مخاطب دارد و این رسانه است که باید به دنبال افرادی در قوه قضائیه بدود تا بتواند از آنها مطلب بگیرد.

ملاک در قوه قضائیه برای رشد و آگاهی مردم و هوشیاری آنها، عبرت آنها و مسائل مختلف بسیار است و این هنر ما و رسانه است که بتواند از آنها استفاده کند و مطالبی را در اختیار آنها قرار دهد که به نفع مردم، اسلام و نظام باشد و این شدنی است.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: هم در زمان حضرت امام (ره) و هم زمان مقام معظم رهبری بارها تکرار شده مسئولان قوه قضائیه گفته اند که ما باید بتوانیم خدمات، ماموریت ها و کارکردهایمان را صادقانه در اختیار مردم قرار دهیم و با آنها در میان بگذاریم و این موضوع به خصوص در برخی مواقع لازم است و الان جزء زمان هایی است که تحقق این موضوع بسیار لازم است چرا که حرف‌های انحرافی دشمن بسیار زیاد است.

قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد جهاد کرده است
وی ادامه داد: اگر در رابطه با برخی پرونده ها از جمله پرونده فساد ۳هزار میلیاردی کسی بخواهد دست به قلم شود می تواند مطالب زیادی بنویسد؛ چرا که قوه قضائیه در این زمینه جهاد کرد و اگر بخواهیم مجموعه اقدامات جانبی که در این پرونده انجام شد را بنویسیم برای مخاطب ما بسیار خواندنی، شنیدنی و عبرت آموز است و بعد متوجه می شویم که قوه قضائیه چه کارنامه درخشانی در این خصوص داشته است و پرونده های گوناگون بسیاری وجود دارد که امیدواریم آقای ابراهیم زادگان بتواند این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: زمانی عنوان می کردند که آیا قوه قضائیه به سخنگو نیاز دارد یا خیر و بنده عنوان کردم که این قوه سخنگو می‌خواهد ولی اطلاع رسانی فقط سخنگویی نیست، بلکه باید به اشکال مختلف انجام شود و یک وجه کوچک آن ممکن است سخنگویی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد، رئیس جدید مرکز رسانه بتواند نقش اطلاع رسانی را کامل کرده و هم در سایر بخش ها موفق باشد.

علت هجمه‌های سنگین به قوه قضائیه
وی با اشاره به هجمه دشمنان به قوه قضائیه اظهار کرد: آنها می دانند یک قوه قضائیه مقتدر و کارآمد می تواند نظام را پیش ببرد، دست همه مفسدین را کوتاه کند و موجب احیای حقوق عامه شود.

از آنجا که این قوه می تواند در مقابل آنها بایستد، هجمه‌های سنگینی را به آن وارد می کنند و یکی از هجمه‌های سنگین در این جنگ نرم، هجمه علیه قوه‌قضائیه است.

وی تبیین اهداف و ماموریت های قوه‌قضائیه را ضروری و لازم دانست و افزود: با وجود این جنگ نرم لازم است که قوه قضائیه بتواند اهداف، ماموریت ها و زحمات خود را با مردم در میان بگذارد و بر این باور هستم که ما مطالب بسیاری برای بیان کردن به مردم داریم.

پورمحمدی مشاور رئیس قوه شد
معاون اول قوه قضائیه ضمن سپاس از زحمات علی‌اصغر پورمحمدی رئیس پیشین مرکز رسانه قوه قضائیه اظهار کرد: البته ایشان از قوه قضائیه تودیع نمی‌شوند، بلکه به عنوان مشاور ریاست محترم قوه در این مجموعه کماکان همکاری خواهند داشت؛ ولی نسبت به زحمتی که در این مدت کشیده اند از ایشان باید قدردانی کرد؛ چرا که کاری که از ابتدا باید شروع شود، زحمات بسیار زیادی دارد و وقتی که کار روی ریل افتاد، دیگر سخت نیست؛ اما شروع کاری که تعریف و تدوین نشده، قدری مشکل است. به همین دلیل برای مدتی که ایشان در این مرکز حضور داشته اند باید مورد قدردانی قرار گیرند. از خداوند برای مسئولیت سنگین و مهم ایشان در صداوسیما آرزوی توفیق داریم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: ابراهیم زادگان از چهره های شناخته شده عرصه رسانه هستند که حدود بیست و چند سال است که با ایشان از نزدیک آشنا هستم، چهره ای خدوم، دلسوز، پرکار، پرانرژی و دارای احساس مسئولیت در حوزه رسانه است و ما امید فراوانی داریم که ان شاء الله ایشان بتوانند در این حوزه که البته کار سختی است، اقداماتی صورت دهند.

 

 

 

 

 

 

منبع: شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا