سالگرد ناپدید شدن هواپیمای مالزی

بصیر،

نخست وزیر مالزی در سالگرد ناپدید شدن هواپیمای MH370  خطوط هوایی این کشور گفت، دولت کوالالامپور همچنان متعهد به ادامه تلاش ها برای یافتن هواپیمای ناپدید شده ام اچ ۳۷۰ بوده و امیدوار است سرانجام سرنخ هایی از این هواپیما پیدا شود.

 

پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (ام‌ اچ ۳۷۰) پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی است که در ۸ مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود؛ اما به علت نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار با آن قطع و ناپدید شد.

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد که بنا بر گواه شاهدان بزرگترین عملیات جستجو در تاریخ بوده است.

 

این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و در نهایت پس از آنکه بازرس‌ها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبه‌ جزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت ۷ ساعت پرواز کرده‌ است، به اقیانوس هند گسترش یافت.

 

این عملیات تا کنون بی نتیجه بوده و اثری از هواپیما به دست نیامده است. در حال حاضر جستجوی کف دریا فقط با استفاده از زیردریایی بی سرنشین ادامه دارد.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا