۴۰ درصد معوقات بانکی در دست ۵۰ نفر

بصیر،

رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران با اعلام رشد ۲۰ درصدی سپرده های موثر و بهبود آن نسبت به رشد نقدینگی کشور، افزود: اقدامات اساسی در مورد پرونده های مطالباتی در جهت تعیین تکلیف مطالبات معوق طی سال جاری انجام شده است.

وی از کاهش ۴۵ هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

همتی همچنین در پاسخ به خبرنگار شبکه خبر درباره معوقات بانکی گفت: حدود ۴۰ درصد معوقات بانکی در دست ۵۰ نفر است.

مدیرعامل بانک ملی از واگذاری گروه ملی فولاد در ازای بخشی از بدهی گروه آریا به این بانک خبر داد و گفت: هفته گذشته با حضور جانشین دادستانی انقلاب و بازماندگان گروه آریا قرارداد واگذاری گروه ملی فولاد به بانک ملی به امضا رسید. بنابراین از این به بعد گروه ملی فولاد به بانک ملی منتقل خواهد شد.

عبدالناصر همتی در نشست خبری با بیان اینکه، ۴ ماه وکالت مدیریت گروه ملی فولاد به بانک ملی منتقل شده تا بررسی لازم و قیمت گذاری نهایی در مورد آن انجام شود، افزود: براین اساس اگر این دارایی کفاف ۱۰۵۰ میلیارد تومان از بدهی ال.سی گروه آریا را بدهد، تسویه انجام خواهد شد در غیر این صورت مابقی بدهی از دیگر اموال این گروه دریافت خواهد شد.

وی بیان اینکه ۱۰۵۰ میلیارد تومان مدنظر حکم کیفری برای آزاد شدن اموال مه آفرید است، گفت: در صورتی که ارزش گروه ملی فولاد نتواند جوابگوی این ۱۰۵۰ میلیارد تومان باشد باید آنگاه مابه التفاوت از سوی گروه آریا تامین شود تا بتوان بخشی از اموال وی را آزاد کرد که در ادامه مابقی بدهی این گروه به بانک ملی نیز دریافت خواهد شد.
 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا