خودگلایگی استاندار مازندران برای ساخت‌وساز غیرمجاز!/آقای استاندار! تدبیر دولت در این زمینه کی رخ می‎نماید؟

بصیر،  ربیع فلاح استاندار مازندران در نشست پایش و هم‌اندیشی ساماندهی وضعیت ساخت‌وساز مازندران، به وضعیت نامناسب ساخت‌وسازهای استان اشاره می‎کند و در این باره می‌گوید: نقش نظام مهندسی در معماری و شهرسازی، باید یک مدیریت قابل قبول و متعهدانه و حاکی از توجه و تفکر مهندسی در مجموعه استان باشد.

تعهد مسئله‌است که استاندار محترم نیز بر آن صحه می‎گذارند اما واقعا این تعهد وجود دارد یا خیر باید پرسید؟ ساختمان‎های زیادی در استان قد علم می‌کنند بدون ناظر و نظام مهندسی ساختمان، تعهد بماند.

استاندار مازندران با بیان اینکه استعدادها و توانایی‌های خوبی در بخش مهندسی در استان داریم که در کشور نیز جای حرف دارند، افزود: اما از این توانمندی‌ها به صورت درست و بهینه در استان استفاده نمی‌شود و در این زمینه، نگرانی‌ها و دلهره‌های زیادی وجود دارد؛ دلهره شما استاندار مازندران ارزشمند است اما آیا این دلهره در زمان مشکل و زلزله و سیل می‎تواند کارگشا باشد، طبیعتا نه، پس مدیریت شما در زمانی که هنوز دلهره برای مردم به شکل عملی نمودار نشده، کارساز است.

فلاح با بیان اینکه نمی‌توانیم ساخت‌وسازهای بی‌رویه در استان را انکار کنیم، افزود: این ساخت‌وسازها، خدماتی فنی و مهندسی را نیز زیر سئوال برده است.

وی به مطالبی که در نشست‌های متعدد با سازمان نظام مهندسی که حاکی از مدیریت نشدن ساخت‌وساز در ‌مازندران اشاره می‎کند و می‎گوید: در سفری که علی ترکان رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور به این استان داشت به او درخواست امدادرسانی در حوزه ساماندهی ساخت‌وساز مازندران را اعلام کردیم که حتی منجر به عقد تفاهم‌نامه بین استانداری مازندران، سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌هایی چون شهرداری و راه و شهرسازی شد.

وی در پایان گفت: ادامه روند فعلی ساخت‌وساز، سبب نگرانی است و با تلاش و هم‌فکری مهندسان توانمند استان باید از پیش‌روی چنین روندی، ممانعت شود.

از اینکه استاندار مازندران به صراحت مشکلات را بیان می کند اقدام بسیار خوبی است ولی جناب استاندار مازندران مردم مازندران درباره بیان مشکلات و نارسایی‌های دل پری دارند.

مردم از مدیر دولت تدبیر و امید انتظار دارند که نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام کنند.

استاندار مازندران در صحبت‌های خود به وضعیت نامناسب در بخش ساخت و ساز اشاره کردند سئوال اینجاست که جناب آقای استاندار تدبیر شما چیست چه برنامه‌ای در این بخش دارید؟

نماینده دولت در مازندران در ادامه صحبت خویش بیان داشتند باید بتوانیم یک مدیریت قابل قبول و متعهدانه را اعمال کنیم که حاکی از توجه و تفکر مهندسی در مجموعه استان باشد، بالاخره این موضوع کی در استان مازندران اتفاق خواهد افتاد؟

استاندار مازندران به استعدادها و توانایی‌های مازندران در بخش مهندسی اشاره می‎کند و یادآور می‌شود: از این توانمندی‌ها به صورت درست و بهینه در استان استفاده نمی‌شود و در این زمینه، نگرانی‌ها و دلهره‌های زیادی وجود دارد.

جناب آقای فلاح، استاندار محترم مازندران! دلهره و نگرانی شما به عنوان یک انسان ارزشمند است اما اقدام عملی و کاربردی شما در این زمینه چیست و این موضوع کی در استان مازندران حل و فصل خواهد شد، شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان چه برنامه برای کاهش نگرانی و دلهره در این بخش دارید؟

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه نمی‌شود ساخت و ساز را در استان مازندران انکار کرد افزود: این ساخت‌وسازها، خدماتی فنی و مهندسی را نیز زیر سئوال برده است.

مطالبی که در نشست‌های متعدد با سازمان نظام مهندسی عنوان شد، حاکی از این بوده که ساخت‌وساز در ‌مازندران به‌درستی مدیریت نمی‌شود و مشکلاتی را به‌ویژه به لحاظ زیرساختی ایجاد کرده ‌که نیازمند ترمیم و اصلاح است.

جناب استاندار! بالاخره چه کسی باید در این زمینه پاسخگو باشد خلاصه مطلب اینکه دولت تدبیر و امید در این زمینه چه برنامه مدونی دارد، اگر قرار باشد شما هم همنوا با مردم مشکلات و موانع را مطرح و نسبت به رفع این مشکلات و موانع برنامه مدونی ارائه ندهید نه تنها مشکلی از مردم حل نخواهد شد بلکه یک مویه گری دیگر به مویه گران استان مازندران اضافه خواهد شد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا