درخواست طلایی در آستانه انتخابات؛

ضوابط شورایاری‌ها در مجلس تصویب شود/ تدوین قانون جامع انتخابات

بصیر،

مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورا یاری شهر تهران در گفتگو با خبرنگار این شبکه، با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها در ۲۲ اسفندماه گفت: تا این لحظه کارها منطبق بر زمانبندی های پیش بینی شده در حال انجام است.

وی درباره تعامل شورای شهر با شورای عالی استان‌ها برای تصویب ضوابط شورایاری‌ها در مجلس گفت: به دلیل حجم کارها در برگزاری انتخابات، هنوز فرصت نکردیم برای حل جامع و کامل این موضوع از طریق لایحه و یا طرح شورای عالی استان‌ها اقدام کنیم.
وی در واکنش به «برخی اظهارنظرها مبنی برغیرقانونی بودن انتخابات شوراها»، به خبرنگار ایسنا گفته است: به طور پراکنده اظهارنظرهایی از مسئولین و نمایندگان مجلس شنیدیم که حکایت از پیش بینی‌های لازم برای تدوین قانون جامع انتخابات شورایاری‌ها دارد.
در زمان مسئولیت مرحوم کردان اقدامات زیادی توسط شورای شهر تهران برای تهیه آیین نامه شوراهای محلی شد و همچنین در زمان وزیر کشور وقت شورای عالی استان‌ها نیز با کردان مکاتبات کرده بود که اگر این بار جوابی داده نشود این مفهوم برداشت می شود آنچه انجام داده‌ایم قانونی است و این روند را ملاک عمل قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: این انتخابات در روز جمعه ۲۲ اسفند با رای گیری از ساعت ۹ صبح آغاز و در ساعت ۱۹ به پایان می رسد و حدود ۲۵ هزار نفر در اجرای این انتخابات در قالب مجری، ناظر و عوامل انتظامی و خدماتی مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: امیدوارم بلافاصله بعد از اتمام رأی گیری ظرف مدت ۱۲ ساعت نتایج اولیه را به تفکیک کل شهر تهران در مناطق و محلات اعلام کنیم و بتوانیم در اولین فرصت پس از رسیدگی به شکایت‌های احتمالی و گزارش ها با هماهنگی هیئت نظارت نتایج نهایی را اعلام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا