نماینده دموکرات: اقدام جمهوری خواهان غیر عقلانی بود

بصیر،

سناتور دیک دوربین در جلسه سنا گفت: بسیاری این نامه چهل وهفت نماینده را تضعیف تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و اجتناب از پاسخ نظامی می دانند.

 

وی افزود: در تاریخ سنا کسانی که خود را جدا از دیگران می دانستند و محافظه کاران بسیار افراطی در زمینه سیاست خارجی متحد می شدند و هرگز ما شاهد چنین نامه چهل و هفت سناتور جمهوری خواه نبودیم. ما درباره تاثیر آن صحبت کردیم. سناتورها درباره تاثیر آن بر متحدان ما که در کنار ما بر روی میز در ژنو هستند و متحدانی که شدیدترین تحریم ها را در تاریخ ایران اعمال کردند، صحبت کردند. متحدان ما همچنان منتظرند جان کری وزیر امور خارجه درباره این نامه و علت اینکه ما در حال از دست دادن زمان هستیم، صحبت کند.

 

دوربین تاکید کرد: برای سناتورهای جمهوری خواه مهم نیست که ما در حال انجام چه کاری هستیم و فقط آن را رد می کنند.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: این نامه (۴۷ نماینده جمهوری خواه) با مقداری گستاخی همراه بود. سناتورها نامه ای امضاء کردند و به خاطر آیت الله آوردند که محدودیت زمان ندارد و ممکن است دهه ها به طول انجامد و وقت خود را با فکر کردن درباره مذاکره هدر ندهید.
این سناتور دموکرات گفت: این کار از دست رفتن زمان نیست زیرا گزینه های دیگر کاملا وحشتناک است. گزینه دیگر دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد بود که تهدیدی برای اسرائیل و بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای فراتر از این منطقه خواهد بود و موجب ایجاد رقابت تسلیحاتی هسته ای در خاورمیانه خواهد شد. پایان دادن به مذاکرات قابل قبول و قابل تصور نیست. آیا ارزش مذاکره کردن وجود ندارد؟ آیا تلاش کردن برای یافتن راهی برای جلوگیری از دستیابی ایران به هسته ای ارزش ندارد؟ البته معلوم است که ارزش دارد. من امیدوارم مذاکرات به خاطر این نامه شکست نخورد اما اگر این اتفاق بیفتد ما با چه چیزی روبرو خواهیم شد؟ آیا می توانیم با تحریم های بیشتر ایران را تسلیم کنیم؟
چه کسی می تواند برای این تحریم ها کمک کند؟ چه کسانی با رژیم تحریم های شدید تبعیت خواهند کرد؟ همان متحدانی که بر روی میز نشسته اند و این نامه چهل وهفت سناتور جمهوری خواه را دیدند، وقت را هدر نمی دهند؟ ما آخرین حرف را درباره ایران می گوییم. من معتقدم رهبری جمهوریخواهان هنگام امضاء این نامه به آن فکر نکردند.من فکر می کنم آنها شدت اقدام خود را درک نمی کنند.
ما هنوز به توافقی نرسیدیم و مدتی با درک این که این توافق به چه شکلی خواهد بود،فاصله داریم.در تاریخ سنا کمتر اتفاق افتاده است چنین حادثه ای روی داده باشد.من امیدوارم مردم آمریکا درک کنند که رئیس جمهور وارد مذاکرات دشوار درباره رقابت تسلیحات هسته ای در خاورمیانه شده است.او، فرمانده کل و رهبر منتخب آمریکا است.
وی گفت:تلاش برای اجتناب از ایران هسته ای نباید جاه طلبی سیاسی را تضعیف کند.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا