انتقاد عضو شورای شهر فریدونکنار از شهرداری:

درآمد بازار هفتگی برخلاف قانون به جیب شهرداری می‌رود!/ شهرداری در برابر دست‌فروشان گنبدی سکوت و تحمل می‌کند

DSCN0613بصیر، سیدهادی میرانی‌کناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این سازمان موظف است در رفع معضل سدمعبر اقدام کند و این مسئولیت فقط متوجه شهرداری است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در فریدونکنار بساط‌های زیادی از اجناس مختلف در بیشتر روزهای سال صورت می‌گیرد و مغازه‌داران قانونمندی که عوارض پرداخت می‌کنند و به دنبال بهره‌برداری از بازار شب عید هستند با این‌گونه مسائل روبه رو می‌شوند.

برخورد با سدمعبر وظیفه قانونی شهرداری است

عضو شورای شهر فریدونکنار افزود: با این حال شهرداری این مسئولیت قانونی خود را انجام نمی‌دهد که هم شهروندان و هم اصناف از این موضوع ضرر می‌کنند.

میرانی با اشاره به اینکه در این زمینه جلسه‌ای به صورت مشترک با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف فریدونکنار برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: شورای شهر در رفع سدمعبر وعده اقدام عملی داد تا بسا‌ها و اتومبیل‌هایی که هیچ شناسنامه‌ای ندارند و در شهر اقدام به عرضه محصولات خود می‌کنند جمع‌آوری شود.

نائب رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، در زمینه برپایی بازار هفتگی در این شهرستان به خبرنگار ما گفت: مجلس قوانینی برای برپایی بازار هفتگی از سوی اصناف تدوین کرده که در ماده ۸۵ نظام‌صنفی بر اساس آن برپایی روزبازارها در شهر، به دلیل آنکه افراد بساط‌کننده از زیرمجموعه اصناف هستند، اتاق اصناف باید مدیریت و شهرداری و برخی مسئولان باید با آنها همکاری کنند.

درآمد بازار هفتگی برخلاف قانون به جیب شهرداری می‌رود!

میرانی اذعان داشت: متاسفانه در فریدونکنار بدون اجازه و مشورت اصناف، اقدام به برگزاری بازارهای روزمره می‌کنند که درآمد آن به جیب شهرداری می‌رود و معضلات آن بر دوش کسبه شهر است.

وی افزود: در این بازارها اقلام درجه ۲ و ۳ را بدون نظارت عرضه می‌کنند و اگر نارضایتی از این بازار مطرح شود هیچکس پاسخگو نیست.

هیچکس پاسخگوی تخلفات بازار هفتگی نیست

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف شورای شهر فریدونکنار اظهار داشت: در هیچ جایگاهی تخلفات احتمالی عرضه محصولات در بازار هفتگی فریدونکنار قابل رسیدگی نیست و در واقع نظارتی وجود ندارد و ۱۲۴ هم نمی‌تواند با آنها برخورد کنند.

وی گفت: درآمد حاصل از این بازار به جیب شهرداری می‌رود و فقط معضل زباله، ترافیک و راه‌بندان نصیب شهر می‌شود که هزینه زیادی بر مردم و کسبه شهر وارد می‌سازد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی شنیده‌ها از دریافت پول از سوی ماموران برخورد با تخلف اجتماعی سدمعبر خبر می‌رسد، گفت: این سوال را تائید و یا تکذیب نمی‌کنم، این پرسش قابل بررسی است و اگر این‌طور باشد خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود.

عضو شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه برخی از اتحادیه‌ها در برخورد با این موضوع، ضعیف عمل می‌کنند و پیگیر امر نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: این مبالغ باید از سوی اتحادیه‌هایی که در آن فروشندگان، محصولات زیرمجموعه همان اتحادیه را عرضه می‌کنند دریافت شود.

شهرداری در برابر دست‌فروشان گنبدی سکوت و تحمل می‌کند

میرانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور فروشندگان گنبدی در اطراف بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار و عرضه محصولات‌شان، اذعان داشت: صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که برخی از هموطنان گنبدی ما درخت‌های چناری که قیمت هر کدام از آنها ۷۰۰ هزار تومان است را آسیب می‌زنند تا البسه خود را عرضه کنند و متاسفانه این امر در مقابل شهرداری اتفاق می‌افتد.

وی گفت: جای تعجب دارد که شهرداری هیچ‌گونه عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد و من علت تحمل دوستان را نمی‌دانم که چرا در برابر این اشتباه سکوت می‌کنند و این امر باید بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا