نژادپرستی میسوری آمریکا را به هم ریخت/ استعفای رئیس پلیس فرگوسن

بصیر،در پی انتشار اسنادی مبنی بر وجود برخوردهای نژادپرستانه در میان ماموران پلیس این کشور، ” تام جکسون”  رئیس پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری از سمت خود استعفا کرد.

هفته گذشته کمیته ویژه ای که مامور تحقیق درباره مرگ یک نوجوان سیاهپوست غیرمسلح به دست یک مامور پلیس شهر فرگوسن شده بود، گزارش  خود را منتشر کرد.

این کمیته با بررسی بیش از۳۵ هزارصفحه گزارش، به وجود برخوردهای تبعیض آمیز ونژادپرستانه مامورین پلیس با شهروندان سیاهپوست امریکا اعتراف کرد.

کارشناسان در این گزارش تاکید کردند : درحالی که سیاهپوستان فرگوسن فقط ۶۷ درصد ازساکنان این شهر را تشکیل می دهند ۹۳ درصد از آنها قربانیان بازداشت های نژاد پرستانه  هستند.

انتشار این گزارش تاکنون به اخراج یک مامور پلیس اداره فرگوسن واستعفای دو نفر دیگر منجر شده است .

برقراری حالت آماده باش در فرگوسن

در تجمع معترضان به رفتارهای خشونت آمیز پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا و استعفای رئیس پلیس این شهر، دو افسر پلیس مورد هدف شلیک معترضان مسلح قرار گرفته و درگیری هایی در کنار مرکز پلیس این شهر رخ داده است.

این اعتراضات چند ماه است که در پی کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست توسط افسر پلیس این شهر روی می دهد که حتی رئیس پلیس این شهر را مجبور به استعفا کرده است.

این اعتراضات برای متوقف کردن خشونت پلیس علیه نژاد پرستی و خشونت علیه سیاه پوستان چند ماهی است که وضعیت این شهر را بحرانی کرده و حالا هم در این درگیری ها نیروهای پلیس مورد هدف قرار گرفته اند.
افراد معترض شلیک به دو افسر پلیس را پاسخی به خشونت های پلیس فرگوسن علیه معترضان می دانند. در حال حاضر مقامات امنیتی فرگوسن این شهر را به حالت آماده باش درآورده اند.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا