۵ خاصیت درمانی خیار

بصیر،

علل بسیاری برای اینکه این میوه جالیزی را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم، وجود دارد:

– محتوی آب فراوان:

میزان آب در میوه‌های مختلف متفاوت است اما به طور معمول بیش از ۹۰ درصد حجم خیار را آب تشکیل می‌دهد. در نتیجه منبع خوبی از جذب آب به حساب می‌آید و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. خوراکی‌ های حاوی میزان آب فراوان بیشتر برای کاهش وزن کاربرد دارد، زیرا میزان کالری کمتری وارد بدن می‌کنند.

 

– حفظ سلامت پوست:

خواص ضدالتهابی و خنک کننده خیار آن را به گزینه مناسبی برای نرم کردن پوست‌ ملتهب تبدیل کرده‌ است. نتایج به دست آمده در یک مطالعه حاکی از آن است که خیار حاوی ویتامین C است که می‌تواند به عنوان یک محلول ضد چین و چروک عمل کند.

– حفظ سلامت قلب:

خیار با تامین «استرول» بدن که ترکیبی برای کاهش کلسترول بد خون است به سلامت دستگاه قلب و عروق کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از مواد مغذی به حساب می‌آید که برای کاهش فشار خون مناسب است. این مواد مغذی شامل منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و سیلیسیم هستند.

– کنترل درد:

یکی از سودمندی های کمتر شناخته شده خیار قابلیت آن در کمک به مقابله با درد است. این خاصیت خیار در میان عموم مردم برای تسکین سردرد شناخته شده؛ هر چند در برخی بررسی ها آمده‌ است خیار به طور کلی موجب کاهش درد می‌شود. مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ حاکی از آن است که خاصیت آنتی اکسیدانی خیار علت مسکن بودن آن است.

– حفظ سلامت استخوان‌ ها:

خیار منبع غنی از ویتامین کا (K) به حساب می‌آید که کمبود آن در بدن با افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها همراه است. یک فنجان خیار ۱۱ درصد از ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین می‌ کند.
 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا