رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

با سهل‌انگاری برخی روسای اتحادیه‌ها زیر سوال می‌روند!

بصیر، مهدی باقرزاده فریدونی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، با اشاره به اینکه در مجموع جلسه خوبی را برگزار کردیم، اظهار داشت: پس از یکسال و نیم با اعضای شورای شهر نشستی برگزار کردیم و با توجه به اینکه تمام کمیسیون‌های شورا فعال است تنها کمیسیونی که از آنها مطالبه‌ای ندارد اصناف است که متاسفانه توجهی به آن نشده و این گله‌ای بود که به آنها گفتیم.

وی تصریح کرد: ما از آنها خواستیم سدمعبر که مشکل بزرگ اصناف است را برطرف کنند و آنها در این زمینه قول مساعدی دادند.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار اذعان داشت: سدمعبر ضربه بزرگی را به شهر وارد کرده است، روسای اتحادیه از سوی کسبه در مورد این معضل مورد بازخواست و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و در فشار اعضای صنفی خود هستند که چرا با آن برخورد نمی‌کنند.

باقرزاده افزود: در حالی که روسای اتحادیه کیف و کفش و پوشاک در این زمینه مکاتبه و حتی رسانه‌ای کردند متاسفانه این فریاد را کسی تا به امروز پاسخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: چرا به خاطر سهل‌انگاری برخی، روسای اتحادیه باید زیر سوال بروند.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در بخش دیگری گفت: در زمینه عوارض کسبی هم با آنها به بحث نشستیم که چرا در عوارض برخی از شغل‌ها شیب تندی به وجود آمد و ۳ برابر شد.

باقرزاده اذعان داشت: در اتحادیه‌های زیادی همچون تولیدی کفش با توجه به اشتغال‌زایی و برخی از مشاغل مانند بزازی هم که در حال جمع‌شدن در سطح شهر است اعتراض داشتیم، افزایش عوارض آنها بیش از سه برابر شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه نحوه وصول عوارض کسبی و برگشت سهم اتحادیه‌ها که قرار شد در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در پایان گفت: در نهایت نیز قرار شد هر سه ماه شورای شهر با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف نشست فصلی داشته باشند و در زمینه مسائل مختلف از جمله عوارض کسبی به توافقاتی برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا