السیسی: رژیم صهیونیستی به ما لطف کرده و ما دغدغه های نتانیاهو را درک می کنیم

بصیر،

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گفت: دغدغه‌های رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است باید در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در نظر گرفته شود.

«لالی ویموث»، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد این مصاحبه به دعوت آقای «السیسی» در کاخ ریاست‌جمهوری مصر انجام شده است. این روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه «بخش‌های ویرایش‌شده‌ای» از این مصاحبه را روی سایت خود قرار داده است.

صحبت های السیسی در واشنگتن پست در حمایت از نتانیاهو
رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه نگاهی به «تهدید ایران» دارد و آیا موافق است که ایران نباید «سلاح‌ هسته‌ای داشته باشد»، گفت: «ما می‌دانیم که اوباما دارد کارهای زیادی برای حل کردن این مشکل انجام می‌دهد. باید به او زمان بدهیم…ضمن اینکه باید دغدغه‌های نتانیاهو را هم درک کنیم.»

السیسی در پاسخ به سوالی دیگر درباره وضعیت رابطه مصر با رژیم صهیونیستی گفت: «ما توافق صلح با رژیم صهیونیستی را از روز امضای آن رعایت کرده‌ایم.»

رئیس‌جمهوری مصر، مجاز نبودن استقرار نیروهای مصری در بخش‌های مرکزی و شرقی صحرای سینا به موجب پیمان کمپ‌دیوید را نشان‌دهنده «اعتماد و اطمینان دو طرف» دانست و افزود اینکه  رژیم صهیونیستی اجازه داده نیروهای مصری در این مناطق مستقر شوند نشان‌دهنده از بین رفتن روحیه خصمانه و بدبینی است.

 

السیسی به سوال خبرنگار واشنگتن‌پست درباره اینکه آیا وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زیاد صحبت می‌کند، اینطور پاسخ داد: «زیاد؛ می‌خواهم به او اطمینان خاطر بدهم که صلح (با فلسطینی‌ها) برای او و رژیم صهیونیستی توافقی تاریخی خواهد بود و ما آماده‌ایم برای رسیدن به این صلح، کمک کنیم.»

 

* به گفته السیسی، نیروهای مصری برای مستقر شدن در بخشی از سرزمین خود، باید از رژیم صهیونیستی اجازه بگیرند و اینکه وی اجازه دادن رژیم صهیونیستی را از لطف و مرحمت آنها و نشانه از بین رفتن روحیه خصمانه می داند، به خوبی نشان دهنده روحیات و عقاید اوست و نباید از اینکه می گوید دغدغه های نتانیاهو را درک می کند، تعجب کرد.

لازم به ذکر نیست که نیروهای نظامی ایران، برای مستقر شدن در هر نقطه از سرزمین خود، منتظر اجازه و لطف و مرحمت هیچ بیگانه ای نمی مانند و هرگز راضی نمی شوند برای جلب “اعتماد و اطمینان دیگران” از بخشی از کشور خود صرف نظر کنند.

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا