مجوز شیخ وهابی درباره رقص در مساجد

بصیر،

شیخ عائض القرنی از مبلغان سلفی عربستان سعودی از علاقه اش برای اعلام جواز رقص در مساجد خبر داد و تصریح کرد که حبشی ها در دوران پیامبر اکرم(ص) در مسجد رقصیدند اما ایشان هیچ اعتراضی به این امر نداشت و این نشان دهنده جواز رقص در مسجد است.
وی افزود: اکرام و اطعام یهود نیز از مسائلی بود که در زمان حضرت محمد(ص) رخ داد و ایشان از یهودیان دعوت کرد و در منزلش به آنها اطعام داد.
القرنی تأکید کرد: مردم از انجام این مسائل به دلیل هراس از عکس العمل دیگران خودداری می ورزند، چرا که مطمئن هستند مورد هجموم دیگران قرار می گیرند.

از آنجایی که در میان سلفی ها و هابی ها، هرکسی که خواندن و نوشتن را در یک مرکز دینی یادبگیرد، بلافاصله می تواند مفتی شده و فتوا صادر کند، تعداد بسیار زیادی مفتی و از این گونه دانشمندها در برخی کشورها بوجود می آید و اغلب آنها برای مطرح شدن و جلب توجهات، فتواهای جذاب و عجیب غریب صادر می کنند که به شدت با فتواهای دیگران و حتی فتواهای قبلی خودشان تناقض دارد. سال قبلی یکی از آنها فتوا داده بود که باد کولر حرام است. فتواهای دیگری نیز درباره نگاه کردن به خیار و موز صادر شده که در سایت های فانتزی و سرگرمی قابل مشاهده است.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا