نویسنده نامه ۴۷ جمهوریخواه: ایرانی ها عاشق صدام هستند!

بصیر،

این سناتور در این مصاحبه آنقدر اطلاعات غلط درباره ایران، عراق و خاورمیانه دارد که حتی نمی داند، در سال ۲۰۰۳ دولت متبوعش به عراق حمله کرد و نه ایران.

در ادامه گزیده ای از پرسش ها و پاسخ های خبرنگار را از این سناتور جمهوریخواه با هم می خوانیم:
خبرنگار: سناتور! شما معتقدید که سنای آمریکا به این دلیل نامه ۴۷ نفر را منتشر کرد که شما معتقدید که همه در حکومت ایران تندرو هستند٬ آیا آنها از داعش هم تندروتر هستند؟ فکر نمی کنید که توافق با ایران با توجه به شرایط خاورمیانه بهتر باشد؟
سناتور: ایران اگر می خواست جلوی داعش را می گرفت. چرا باید می گذاشت به این جا برسد. عکس صدام حسین را در سنگرهای داعش پیدا کردند٬ من خودم عکس را دیدم٬ این نشان می دهد که آنها طرفدار رهبر سابق هستند٬ چطور آنها می گویند که این افراد وابسته به دولت ایران نیستند؟

 


خبرنگار: یعنی شما معتقدید که وجود عکس صدام حسین در سنگر داعش ثابت می کند که این گروه وابسته به ایرانی ها باشد؟
سناتور: طبیعی است٬ رهبر سابق شان بوده. هنوز خیلی ها دوستش دارند. درست است که ما اعدامش کردیم ولی هنوز خیلی ایرانی ها دوستش دارند….
خبرنگار: ایرانی ها با صدام حسین جنگیدند٬ چطور می توانند او را دوست داشته باشند؟
سناتور: این چیزی است که آنها تبلیغ می کنند و اوباما هم پذیرفته٬ در حالی که اگر ایرانی ها با داعش مخالف بودند برایشان کاری نداشت که جلوی آنها را بگیرند. ایرانی ها اینهمه موشک دارند٬ می توانند خیلی راحت جلوی داعش را بگیرند.
خبرنگار: ولی ایران باید از عراق اجازه بگیرد تا به داعش حمله کند…
سناتور: چرا سعی می کنید هی نام ها را قاطی کنید. هی می گویی ایران یا می گویید عراق٬ چند سال است که من این را می شنوم٬ با تغییر یک کی و ان مشکلی حل نمی شود. دشمن دشمن است. این همان چیزی است که نتانیاهو می خواست به ما بگوید. او حتی عکس بمب اتمی را هم نشان داد٬ ولی خیلی ها مسخره اش کردند. بمب اتمی! می فهمید؟
خبرنگار: یعنی شما معتقدید که عراق و ایران مثل هم هستند؟
سناتور: برای چی اینها را جدا می کنید؟
خبرنگار: چون اینها دو کشور هستند که با هم می جنگیدند…
سناتور: ما به کدام یکی حمله کردیم٬ خب ایران…
خبرنگار: نه٬ آمریکا به عراق حمله کرد…
سناتور: پس چرا صدام حسین را کشتیم؟
خبرنگار: بخاطر اینکه صدام حسین رئیس جمهور عراق بود..
سناتور: اصلا نمی توانم این را بفهمم٬ البته من عبری بلد نیستم٬ وگرنه می توانستم همین الآن از روی نوشته های ظریف به شما بگویم که چرا ایرانی ها دروغ می گویند…
خبرنگار: ولی زبان ایرانی ها عبری نیست…
سناتور: چه فرقی می کند٬ عراقی ها یا ایرانی ها٬ هر دو تای آنها به داعش کمک می کنند تا امپراطوری عثمانی و جنگ های صلیبی را دوباره راه بیاندازند…
خبرنگار: ولی فکر می کنم شما دارید درباره ترکیه حرف می زنید…
سناتور: برای چی هی تعداد کشورها را زیاد می کنید. ما می گوئیم وضع میدل ایست خراب است. تمامش کنید برود. هی هر روز یک اسم تازه اضافه می کنید…..
متن انگلیسی این نوشته دیروز در گاردین منتشر شد.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا