فردا سفر تیم هسته ای کشورمان به لوزان/برنامه رایزنی ها

بصیر،

این مشورت‌های دوجانبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران برگزار می‌شود و “هلگا اشمید معاون دبیر کل در واحد اقدام خارجی اتحادیه اروپا و تیم وی نیز در این مذاکرات مشارکت دارند. به درخواست جان کری، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز برای شرکت در این مذاکرات به لوزان سفر می‌کند.

همچنین سایت وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: “وندی شرمن” معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و هیئت مذاکره کننده آمریکایی روز یکشنبه پانزدهم مارس به لوزان سوئیس می‌روند تا به همراه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ایران ملاقات کنند.

موگرینی از «فرانک والترین اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان ، “لوران فابیوس” از فرانسه، “فیلیپ هاموند” از انگلیس و نیز محمدجواد ظریف دعوت کرده در نشستی ویژه در مقر اتحادیه اروپا شرکت کنند.

پیش از این نشست، ظریف و کری در لوزان دیدار می کنند.
به نظر می رسد دعوت موگرینی از وزیران اروپایی برای پررنگ کردن نقش این اتحادیه باشد که در سایه رایزنی‌های فشرده وزیران امور خارجه ایران و آمریکا قرار گرفته اند.

گفتنی است؛ تیم مذاکره کننده ایران پس از این نشست به لوزان بازخواهد گشت و مذاکرات با آمریکا را در حضور نماینده‌ای از اتحادیه اروپا از سر خواهد گرفت.

چندی پیش محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا، و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، معاونان وزیران امور خارجه و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی‌هایی در مونترو سوئیس حضور داشته‌اند.

همچنین علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز نیز به گفتگو پرداختند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، کری و ظریف دور تازه ای از مذاکرات هسته ای را آغاز می کنند که ممکن است تا جمعه آینده یعنی شب عید و سال جدید ایرانی در ۲۱ ماه جاری میلادی ادامه یابد.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا