نتیجه تحقیق درباره شی نورانی ناشناس در خزر/ بشقاب پرنده نیست

بصیر،

پس از گذشت دو روز از سقوط یک شی نورانی ناشناس در سواحل جنوبی دریای خزر، هنوز ماهیت دقیق آن مشخص نشده است. با این وجود، احتمال اینکه این شی، هواپیما، بالگرد یا پهپاد بوده، رد شده و هیچ سانحه هوایی در این باره گزارش نشده است.

اغلب گزارش ها به نقل از مسئولان و کارشناسان حکایت از آن دارد که به احتمال زیاد این شی، یک قطعه از موشک یا فضاپیماها بوده که در این منطقه سقوط کرده است. احتمال این که شی مذکر شهاب سنگ باشد، باتوجه به اظهارات شاهدان عینی و تصاویر موجود، بسیار کم است.

این سقوط کمی بعد از ساعت ۵ بامداد پنجشنبه رخ داده و برخی از اهالی شهرهای مازندران و گلستان آن را مشاهده کرده اند.

مازندران و گلستان
رستم زرودی مدیرکل مدیریت بحران مازندران، درباره نتیجه تحقیقات گفت: بر اساس تحقیق صورت گرفته و گفت و گویی که با برخی از شاهدان عینی داشتیم، تخمین زده می شود که این شی نورانی در فاصله ۳۰ کیلومتری از ساحل سقوط کرده باشد اما به طور دقیق مشخص نیست که در محدوده کدام یک از شهرستان های استان بوده است.

وی افزود: جست و جوهایی برای یافتن بقایای این شی نورانی صورت گرفت اما اطلاع دقیقی از آن به دست نیامد و به دلیل وجود این شی در عمق آب نیاز به عملیات زیرسطحی یا استفاده از اسکنر و یا رباط زیردریایی دارد که این امکانات در استان موجود نیست.

زرودی خاطرنشان کرد: هیچ خبری از احتمال سقوط هواپیما، پهباد و یا موارد دیگر وجود نداشته پس احتمال سقوط نیز منتفی است.

زرودی ادامه داد: این شی نورانی در دو استان دیده شده، هلال احمر گلستان نیز اعلام کرده که این شی نورانی توسط برخی از صیادان این منطقه رویت شده است.

وی در خصوص احتمال این که این شی نورانی بقایای سفینه فضایی قزاقستان باشد نیز گفت: این موضوع به دلیل همزمانی دیده شدن این شی نورانی با بازگشت فضانوردان قزاقستانی تنها یک احتمال است.

شی نورانی خزر

به گفته یکی از شاهدان عینی از تنکابن، این شی ابتدا شبیه یک توده دود سفید بوده که از آسمان به سمت دریا سرازیر می شد اما در نزدیکی به سطح دریا منفجر و نور شدیدی از آن ساطع شد.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا