نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

بصیر،

از پهپادها که به تدریج در حال فتح آسمان هستند تا فناوری های پوشیدنی هوشمند، لوازم الکترونیکی مصرفی از جایگاه ویژه ای در زندگی ما برخوردار شده اند و تقریبا در هر جایی وجود دارند. در ادامه نوآورترین شرکت های فعال در این زمینه را بر اساس گزارشی که وب سایت FastCompany منتشر کرده است، معرفی می کنیم.

موتورولا

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

در بیست و ششم ژانویه ۲۰۱۵، موتورولا پس از غیبتی دو ساله با موبایل هوشمند پرچمدار خود یعنی موتو X بار دیگر به بازار چین بازگشت. موتورولا در سال ۲۰۱۳ و پس از خرید این شرکت توسط گوگل از بازار چین خارج شده بود. گوگل سال گذشته طی معامله ای به ارزش ۲٫۹ میلیارد دلار موتورولا را به لنوو، بزرگترین تولیدکننده رایانه در جهان، فروخت. فروش موتورولا به لنوو تاثیر منفی بر فعالیت های این شرکت نداشته و همچنان یکی از نوآورترین بازیگران دنیای تلفن همراه محسوب می شود.

سایلنت سیرکل

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

بنابر گزارش فست‌کامپنی، سایلنت سیرکل نخستین تولیدکننده تلفن همراه محسوب می شود که با معرفی موبایل هوشمند بلک‌فون بر کاربرانی که نگران از دست دادن اطلاعات موجود در موبایل هوشمند خود هستند، سرمایه گذاری کرده است. بلک فون پناهگاهی امن برای این افراد محسوب می شود.

سامسونگ

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

اگرچه شیائومی اخیرا از نظر میزان فروش موبایل هوشمند در چین از سامسونگ پیشی گرفته است اما سامسونگ حرف های بسیاری در بازارهایی فراتر از موبایل های هوشمند برای گفتن دارد. به عنوان مثال، غول صنایع الکترونیک جهان در زمینه فناوری های پوشیدنی و لوازم خانگی هوشمند مانند یخچال فریزری که در صورت باز ماندن در به کاربر پیام متنی ارسال می کند و جاروبرقی های رباتی که می توان با موبایل هوشمند آنها را کنترل کرد، حضوری فعال دارد.

میک‌اسپیس (MakeSpace)

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

میک‌اسپیس شرکتی آمریکایی است که از آن می توان به عنوان دراپ‌باکس فعال در زمینه فضای ذخیره سازی فیزیکی نام برد. با پرداخت ماهانه ۲۵ دلار، میک‌اسپیس چهار جعبه بزرگ و خالی را به شما تحویل می دهد. این چهار جعبه را می توانید با چیزهایی که در حال حاضر نیازی به آنها ندارید، پر کنید و میک‌اسپیس آنها را در مکان ذخیره سازی امن نگهداری می کند. تنها با کلیک در وب سایت یا اپلیکیشن میک‌اسپیس این بسته ها به سرعت تحویل داده خواهند شد.

مایکروسافت

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

طی سال گذشته مایکروسافت به طور مداوم خطوط تولید خود را با عرضه اکس‌باکس وان در بازار چین، معرفی نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز و معرفی گجت سه بعدی پوشیدنی جدید به نام هولولنز ارتقا داده است.

گو ‌پرو

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

دوربین های اکشن زمانی به عنوان محصولی ویژه برای افرادی ویژه مانند موج سواران شناخته می شدند اما شرکت گو پرو این دوربین ها را به یکی از پر فروش‌ترین محصولات جهان مبدل کرده است. از زمان عرضه سهام گو پرو در بورس در ژوئن سال ۲۰۱۴، قیمت سهام این شرکت بیش از دو برابر شده است. گو پرو کانال ویدیویی خود برای اکس‌باکس و ویرجین ایرلاینز را نیز راه اندازی کرده است.

فوهو

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

فوهو یکی از شرکت های خصوصی آمریکا با آهنگ رشد بسیار سریع است که نرخ رشد آن طی سه سال رقم خیره کننده ۱۶۰ هزار درصد را نشان می دهد. محصول فوهو که نام “نابی” شناخته می شود از محبوب‌ترین تبلت های ویژه کودکان است. این تبلت به سیستم عامل اندروید مجهز شده و دارای بیش از ۱۷ هزار درس تطبیقی برای مقاطع پیش دبستانی تا کلاس ششم است.

دی‌جی‌آی

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

سال ۲۰۱۴ به نوعی دوران شکوفایی پهپادها بود و شرکت چینی دی‌جی‌آی یکی از بازیگران اصلی در این زمینه محسوب می شود. دی‌جی‌آی در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده است اما طی سه سال گذشته شاهد رشد ۱۵۰ درصدی فروش خود بوده است و از این رو سریع‌ترین میزان رشد به عنوان یک شرکت تولیدکننده پهپاد در جهان را به خود اختصاص داده است. بنابر ادعای دی‌جی‌آی، این شرکت بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار جهانی هواپیماهای کوچک بدون سرنشین را در اختیار دارد.

تسلا

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

در سالی پر چالش به واسطه نوسان در قیمت سهام و بنزین، تسلا همچنان جذاب‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکا محسوب می شود که تسلط خوبی بر این بازار دارد. تسلا برای افزایش فروش خود توجه ویژه ای به بازار چین دارد و “ایلان ماسک”، مدیر عامل این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۱۵ میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا در چین با آمار فروش آمریکا رقابت کند.

گوگل

نوآورترین شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی

کروم بوک های گوگل به تدریج روند افزایشی فروش خود را تجربه کرده و تنها در سال گذشته ۵٫۲ دستگاه از آنها به فروش رسیده است. بنابر گزارش شرکت گارتنر، انتظار می رود میزان فروش کروم بوک ها تا سال ۲۰۱۷ نزدیک به سه برابر شود. این در شرایطی است که گوگل توسعه فعالیت های خود در محصولات الکترونیکی مصرفی دیگر و حوزه هایی مانند خودروهای بدون راننده را نیز دنبال می کند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا