از بی‌اعتنایی به حادثه کرمان تا تفقد دولت از مطهری؛

حال و روز این روزهای هم‌فکران علی مطهری؛ مرگ خوبه ولی برای همسایه!

بصیر، هنوز چند روزی از حمله افرادی ناشناس به علی مطهری نماینده مجلس کشورمان قبل از حضور و سخنرانی وی در دانشگاه شیراز نگذشته بود که شاهد حمله برخی افراد اصلاح‌طلب در یک همایش داخلی به یک جانباز ۸ سال جنگ تحمیلی بودیم.

در این همایش که یک جانباز در مورد برخی موارد از جمله فتنه و فتنه‌گران سوالاتی را مطرح می‌کند با برخورد شدید برخی افراد روبه‌رو می‌شود و در ادامه وی را به باد کتک می‌گیرند.

در اینجا چندین نکته حائز اهمیت است که توجه به آن، دوگانگی برخی برخوردها را نمایان می‌کند، علی مطهری در قبل از سخنرانی خود مورد حمله برخی افراد ناشناس قرار می‌گیرد و در بوق و کرنای رسانه‌های منتسب به وی و جریان فکری او، استاندار فارس و برخی افراد معلوم‌الحال! از وی دیدن می‌کنند، او را مورد تفقد و دلجویی و وعده پیگیری و اشد مجازات عاملان این حملات را می‌هند.

این مطالب به اینجا ختم نمی‌شود و بی‌شرمی‌های مطهری همچنان ادامه‌ دارد و در پاسخ به سخنان امام‌جمعه فارس، با بدترین الفاظ به دنبال مهندسی افکار است.

اما تمامی این اتفاق‌ها در حالی است که در همایش اصلاح‌طلبان جانبازی نیز به باد کتک گرفته شد و اتفاقاتی شبیه به برخورد با مطهری، در کرمان افتاد.

در شیراز برای تفقد علی مطهری استاندار را به تهران فراخواندند و در کرمان پس از ضرب و شتم یک جانباز استانداری فراخوانده نشد.

در فارس وزیر کشور خواستار برخورد با ضاربان شد و همایش اصلاح‌طلبان کرمان نادیده گرفته می‌شود، در واقع حمله به علی مطهری آ‌ن‌چنان برای دولت سخت بود که ضرب و شتم جانباز همایش اصلاح‌طلبان دیده نشد و به راحتی از عاملان آن گذشتند.

در واقع در این دو موضوع بسیار مهم، دولت با نمایش حمایت از آزادی بیان، بزرگترین ناقض آن به شمار رفت و فقط با دیده شدن واقعه شیراز، حادثه بزرگ کرمان نادیده گرفته شد.

اما سوالی که در اینجا قابل بیان است می‌توان چنین پرسید که آیا آزادی بیان فقط برای بیان نظراتی خاص موجه است و در غیر این صورت نامحترم شمرده می‌شود.

شاید بد نباشد به این نکته نیز اشاره کرد که در راستای شکست‌های پیاپی «هاشمی رفسنجانی» این بار در مجلس خبرگان در حالیکه روزها از پیروزی این فرد در این انتخابات از سوی هم‌فکران‌ رسانه‌ای‌ وی بیان می‌شد بار روانی و نظرها به یکباره از او به سوی شیراز روانه شد، در واقع شاید این حرکت پوششی رسانه‌ای و جنجالی برای پوشاندن برخی اتفاق‌های دیگر بود!

اما دولت تدبیر که متاسفانه در این مورد نیز با بی‌تدبیر مردم کشور را ناامید کرد باید بداند زمانی‌که مطهری‌ها در پی منافع خود در آن سوی آب‌ها بودند افرادی همچون آن جانباز بزرگوار در برابر حملات استکبار از جان خود گذشته بود و در برابر آنها استقامت کرد.

قطعا پیگیری حادثه کرمان بر واقعه ساختگی شیراز ارجحیت دارد و دولت باید هرچه زودتر در راستای برخورد با عاملان ضرب و شتم این جابناز عزیز اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا