ارائه زمین شهرک‌های فناوری با ۳۰ درصد تخفیف/ توسعه شهرک‌های علم و فناوری

بصیر،

علی اصغر توفیق در نشست خبری همکاری صنعت و دانشگاه، فرصت مطالعاتی در صنعت پسادکتری که امروز در ساختمان وزارت علوم برگزار شد گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه یک ارتباط پویاست چون صنعت و دانشگاه هر دو رو به رشد هستند و هیچ گاه تمایلات پایان ندارد. کار دیگری که جز تفاهم نامه در وزارت صنعت معدن و تجارت به کمک دانشگاه انجام شد این بود که ما به همه روسای استانی ابلاغ کردیم که از معاون پژوهشی دانشگاه استان شان به عنوان معاون پژوهشی استفاده کنند و در جلسات پژوهشی این معاونان باید شرکت داده شوند.

وی افزود: در عمل با یک مشکل مواجه شدیم که معاون کدام دانشگاه در استان باید معاون پژوهشی باشد ولی جوابش این بود که خود دانشگاه‌ها با هم تفاهم پیدا کنند و شورای مشورتی تشکیل دهند و ارتباط خود را با یکدیگر برقرار کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت معدن و تجارت در ادامه بیان داشت: حدود ۴۰ درصد GDP در وزارت صنعت معدن و تجارت است واگر اقتصاد بخواهد پویا باشد باید بدانیم که ما در شبکه توزیع نیز مشکل داریم و ارتباطات باید توسعه پیدا کند در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان مذاکرات و تعاملات خوبی با وزارت علوم داشتیم در بحث صنعت شهرک صنعتی داریم که زمینه ها را برای تولید فراهم می‌کند.

وی در خصوص شهرک‌های علم و فناوری گفت: شهرک‌های علم و فناوری را پیش بینیم کرده‌ایم که حدود شش شهرک ساخته شده که از مزایای زیادی برخوردار است می توانند باعث شوند که در محیطی مناسب با شان و شئون کاری محققان و پژوهشگران به کار مشغول شوند در شیراز و تهران شهرک های فناوری ساخته شده که به شرکت‌های دانش بنیان زمین ها را به ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل ما در تشخیص شرکت‌های دانش بنیان است که در چند سال گذشته ذهن همه این بود که شرکت‌های دانش بنیان باید کوچک باشند اما تعاملات اخیر با وزارت علوم نشان داده که شرکت‌های بزرگ نیز می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان باشند.

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا