لغو برنامه علی مطهری به دستور شورای تامین زیان‌بارتر بود/ نامه مطهری به آیت‌الله ایمانی مسئله شخصی است

بصیر،

مجید ارشاد لنگرودی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به این که رسانه ها چشم بیدار جامعه هستند که نقش زیادی در اعتلای جامعه دارند، گفت: نقش رسانه ها ادامه دهنده راه سید الشهدا علیه السلام است که در این راه امروز رسانه ها نقش امر به معروف را برای تذکر دادن به مسئولین انجام می دهند.
رئیس دانشگاه شیراز با بیان این که حرکت شما رسانه ها می تواند از بسیاری ناهنجاری ها را جلوگیری کند، بیان داشت: رسانه ها نقش بسیار زیادی در فرهنگ سازی جامعه دارند و فرهنگ سبک زندگی درست و ائمه اطهار را ترویج کنید که این کار بسیار ارزشمند است.

وی در بخش بعدی صحبت های خود با ابراز تاسف از حوادث اخیر شیراز، حمله به علی مطهری را بسیار ناگوار و آزار دهنده توصیف کرد و افزود: همه مسئولین بدون هیچ توجیهی باید این اتفاق را محکوم کنند و نه این که با توجیه های اشتباه این مسئله را به گردن دانشگاه شیراز بگذارند؛ نکند اشتباه کنید، تاریخ در مورد این مسئله درباره ما قضاوت خواهد کرد.
ارشاد لنگرودی تصریح کرد: دانشگاه شیراز در مسیر قانون مند کردن دانشجویان، هیات نظارت بر تشکل های اسلامی مجوز برگزاری حضور یک نماینده در محفل دانشگاهی را داد که متاسفانه دچار این حادثه دلخراش شدیم. باید بدانیم که هر توجیهی درباره حمله به علی مطهری در شیراز کار را سخت تر و پیچیده تر می کند.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به این که مگر برای ورود به شیراز به ویزا نیاز هست، اضافه کرد: آیا یک نماینده مردم در مجلس نمی تواند وارد شیراز شود و اگر وارد شد، با حمله وحشیانه عده ای مواجه می شود؟
وی با بیان این که می گویند دانشگاه به شورای تامین تمکین نکرد یک توجیه است، بیان داشت: کشور ما به حسب نیروهای نظامی و امنیتی و قانونی که حاصل خون شهدای والامقام است، کشوری با ثباتی است و نباید عده ای به خود اجازه بدهند و بی قانونی بکنند.
ارشاد لنگرودی با اشاره به این که این اقدام باید سریع محکوم می شد و با عوامل آن برخورد شود نه این که با توجیهات غیرمنطقی مسئله را پیچیده تر کنیم، گفت: بسیاری از بزرگان، آزادگان، گروه ها و تشکل ها از همه جناح ها این را محکوم کردند که این اقدام قابل تشکر است.
رئیس دانشگاه شیراز با بیان این که ما به دانشجویان حل مسئله را یاد می دهیم و نه حذف صورت مسئله، گفت: باید ما مرتب نه برای اولین و دومین بار بلکه برای چندمین بار برنامه ها را به خواست شورای تامین کنسل کنیم؛ این پاک کردن صورت مسئله است و بعضا تبعات بیشتری دارد.
وی به سخنرانی رهبر انقلاب در این زمینه اشاره کردند و افزود: عده ای که ادعای پیروی از رهبری را دارند، حرکاتی انجام می دهند و دل رهبری و جامعه را می رنجانند. ما حق نداریم با این حرکت های غیر قانونی هویت شهر را دچار خسران بکنیم. شاید وی می آمد و اصلا سخنرانی نمی کرد و بر می گشت. شاید فقط برای زیارت شاهچراغ می آمد و بر می گشت.
ارشاد لنگرودی حرکت های خلاف قانون و خودسرانه را پذیرفته ندانست و بیان داشت: این چه توجیهی دارد که ما به بهانه های مختلف این حرکت را محکوم نکنیم و به بهانه های مختلف آن هم نماینده ای که مصونیت دارد، این حرکت را توجیح کنیم. آیا این جور می خواهیم به خانواده شهدا احترام بگذاریم.بدانید که ما باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: افرادی که شبانه روزی دارند تلاش می کنند که منطق و قانون در دانشگاه شیراز حاکم کنند، چرا باید محکوم بشوند؟ آیا به دلیل این که نمی خواهند صورت مسئله را پاک کنند؟

وی با بیان این که شورای تامین برای بار چندم هست که خواستار لغو برنامه ها هست، گفت: ۸ تا ۹ سال از آزاد اندیشی غفلت شده است و دولت تدبیر و امید با رای مردم آمده است این را در دانشگاه ها زنده کند و اجرا کند. چه محکمه ای این را تایید می کند کسی که در هیچ دادگاهی محکوم نشده است و ممنوع سخنرانی هم نیست، در دانشگاه اجازه سخنرانی نداشته باشد؟

ارشاد لنگرودی در بخش دیگری از نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر تکلیف اراضی تحت تصرف دانشگاه شیراز و آیا دانشگاه علوم پزشکی قصد دارد در کنار بیمارستان نمازی هتل در این اراضی بسازد، گفت: ادعا می شود بخشی از زمین ها وقف است و باید به دانشگاه علوم پزشکی برگردد که این ادعای وقفی بودن این اراضی سندیتی ندارد و این مسئله که دوستان راه انداخته اند، جز اتلاف وقت مسئولین هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دلیلی ندارد برای ساخت یک بیمارستان، آکادمی بزرگ علمی را دچار آسیب کنیم. به دلیل وجود تونل باد در همین اراضی، اصلا ساخت بیمارستان امکان پذیر نیست و عملا این بیمارستان قابل بهره برداری نخواهد بود.

ارشاد لنگرودی به جلسه با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و اضافه کرد: در جلسه با ایشان نظر دانشگاه شیراز را بیان کردم و مورد استقبال ایشان قرار گرفت و ایشان تصریح داشتند باید بررسی بیشتری بشود. این که هیات دولت درباره این اراضی مصوبه ای اعلام کرده است، رسما تکذیب می کنم.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو که به نامه شماره ۱۹۳۱۱۳۵۹ شورای تامین شیراز به دانشگاه شیراز جهت لغو فوری برنامه اشاره کرد، گفت: این نامه صحت دارد و این اولین نامه نیست و در نامه های قبلی از دانشگاه خواسته بودند که بررسی کند و دانشگاه اگر صلاحدید برنامه را لغو کند، که هیات نظارت به عدم لغو برنامه رای داد.

وی ادامه داد: این اولین و دومین بار نیست بلکه چندمین بار است که با سخنران هماهنگ می شود و شورای تامین برنامه را لغو می کند. این ها چه گناهی کرده اند و اگر تبعاتی داشته باشد و اعتراض غیر قانونی در دانشگاه اتفاق افتاد ،چه کسی پاسخگو است؟ در نامه ای به شورای تامین گفتیم لغو برنامه زیان بار تر است و ما در داخل دانشگاه ها همه تدابیر را می اندیشیم.

ارشاد با اشاره به ساعت ورود دکتر مطهری به شیراز و ادعای شورای تامین به ساعت ورود  گفت: علارغم این که از زمان ورد در جریان نبودیم اما ساعت ۱۵:۵۹ دقیقه دانشجویی که برای استقبال از دکتر مطهری به فرودگاه رفته بود، به دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز تماس می گیرد که دکتر مطهری فرودگاه هستند و احتمال تحرکاتی وجود دارد.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد:دکتر صفوی نیز در تماسی تلفنی به مدیر کل سیاسی استانداری فارس این موضوع را به استان اطلاع می دهد. از این که استان از ساعت ورود دکتر مطهری خبر نداشته است یک توجیه اشتباه است.

 

نامه آقای مطهری به آیت الله ایمانی مسئله شخصی است

وی در خصوص نامه علی مطهری به آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نامه آقای مطهری به آیت الله ایمانی مسئله شخصی است و آیت الله ایمانی یک موضع گرفتند و دکتر مطهری در نامه جواب دادند.

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا