کارشناس ارشد حقوق مطرح کرد:

عملکرد یک بام و دوهوایی دولت در حمایت از جانباز کرمانی/ لزوم رعایت نزاکت از سوی نمایندگان مردم در مجلس

بصیر، علی‌اصغر حسین‌زاده‌فر در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، با اشاره به یک بام و دوهوایی دولت در برخورد با متخلفان، اظهار داشت: اجرای قانون باید از سوی دولت برابر با عدالت باشد و با موضوعات مشابه به یک شکل برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از علی شریعتی و عدم حمایت از جانباز کرمانی، نشان‌دهنده یک بام و دوهوایی دولت است، اذعان داشت: کار استاندار و دلجویی از مطهری عملی شایسته بود اما قطعا این عمل باید در خصوص جانباز کرمانی نیز صورت می‌پذیرفت که با عملکرد ضعیف دولت روبه رو شد.

دانشجوی دکترای مدیریت اجرایی این حرکت دولت را نقض آزادی بیان دانست و گفت: آزادی بیان در چارچوب قانون تعریف می‌شود و باید با نزاکت و حرمت همراه باشد.

حسین‌زاده‌فر افزود: هر مسئولی با هر سلیقه و جناحی در محدوده آزادی بیان حق بازگویی نقد خود را دارد و نقدپذیری بدنه شخصیتی یک مسئول است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید تحمل شنیدن سخنان مخالف خود را داشته باشند و این‌طور نباشد که اگر جانبازی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد هیچ اتفاقی نیفتد و اگر شخصی مانند مطهری همسو با دولت است چنین برخوردی صورت بپذیرد.

این کارشناس حقوق خاطرنشان کرد: دوبت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد و و این‌طور نباشد که هرکس مخالف سیاست‌های آنها است انگ بی‌سوادی بخورد و اگر با آنها همسو و هم‌عقیده بود در صورت ایجاد تنش از او حمایت کند.

حسین‌زاده‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر ارزیابی شما از توهین مطهری به امام‌جمعه فارس، گفت: توهین بسیار زشت است و اگر شخصی که مهر نمایندگی مجلس بر پیشانی دارد این کار را انجام دهد بسیار بدتر است و مطهری با این توهین وجهه خود را زیر سوال برد.

وی در پایان با بیان اینکه با هر نوع پرخاشگری از هر فردی مخالفیم، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید نزاکت را در صحبت‌های‌شان رعایت کنند و با اصول شناخته شده و ارزش‌های جامعه به نقد مسائل مختلف احترام بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا