عضو شورای هیئت‌های مذهبی خبر داد:

عید فاطمی با برگزاری قافله عزاداری در فریدونکنار

بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت: تمامی هیئت‌های مذهبی برادران و خواهران به صورت قافله عزاداری سینه‌زنی در روز سه شنبه چهرام فروردین در ساعت ۲۱ از مقابل مسجد جامع به سمت مصلی این شهر حرکت می کنند.

وی افزود: در این مراسم در مسیر حرکت مقابل گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده و گلزار شهدای مسجد امام سجاد(ع) روضه برپا می‌شود و در نهایت در مصلی با سخنرانی امام‌جمعه شهرستان به صرف شام این مراسم معنوی به پایان می‌رسد.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: در جلوی این قافله ۳۰ نفر از نوجوانان هیئتی که شعارهای فاطمی بر روی سینه آنها نقش بسته است و در دستان‌شان نیز شمعی قرار دارد به عزاداری می‌پردازند.

فرجی گفت: ۲ هزار خطبه فدکیه توسط یک خیر خریداری شد که در بین عزاداران به همراه سوال پیامکی توزیع می‌شود و قرعه‌کشی آن در شب میلاد حضرت زهرا(س) انجام می‌گیرد که ۱۰ نفر زائر مشهد مقدس می‌شوند و تمامی هزینه آها نیز پرداخت می‌شود.

وی از برگزاری ایستگاه صلواتی در طول مسیر خبر داد و اذعان داشت: ۲۵۳ پرچم بدین مناسبت در سطح شهرستان نصب می‌شود تا مردم ولایی فریدونکنار ثابت کنند حرمت عید فاطمی امسال را نگه می‌دارند.

مسئول پشتیبانی ستاد قافله عزاداری شام غریبان حضرت زهرا(س) از حمایت و همکاری امام‌جمعه، ستاد برگزاری نمازجمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی و خیرین در برگزاری این مراسم خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر برآورد ریالی این مراسم، اظهار داشت: این مراسم بیش از یکصد میلیون ریال هزینه در بر می‌گیرد که بیش از ۶۰ درصد آن هزینه بودجه فرهنگی این مراسم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا