۵ دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

بصیر، طی چند روز اخیر گوگل از لپ تاپ جدید خود به نام کروم‌بوک پیکسل رونمایی کرده است که با سخت افزار جدید، مشخصات رده بالا و قیمتی مناسب به خانواده کروم‌بوک های پیشرفته طراوت تازه ای بخشیده است. کروم‌بوک پیکسل برای کاربرانی که به این سبک از لپ تاپ ها علاقمند هستند، گزینه ای ایده آل خواهد بود. اگر به عنوان مخاطب هدف برای این دستگاه مناسب هستید در ادامه پنج دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید بیان می کنیم.

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

قیمت کروم‌بوک پیکسل

کروم‌بوک پیکسل ۲۰۱۵ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار عرضه می شود. با پرداخت این هزینه کاربر از مشخصات سخت افزاری خوبی مانند پردازنده اینتل Core i5 با فرکانس پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز، ۸ گیگابایت حافظه رم، و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی فلش برخوردار می شود.

برای افرادی که قدرت سخت افزاری بیشتری را مد نظر دارند مدل دیگر کروم‌بوک پیکسل برچسب قیمت ۱۲۹۹ دلاری را ارائه می کند و از مشخصات سخت افزاری آن می توان به پردازنده اینتل Core i7 با فرکانس پردازشی ۲٫۴ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت حافظه رم، و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی فلش اشاره کرد.

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

افزون بر مشخصات ارائه شده در بالا هر دو مدل کروم‌بوک پیکسل موارد زیر را شامل می شوند:

نمایشگر ۱۲٫۸۵ اینچی مولتی تاچ با نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح ۲۵۶۰×۱۷۰۰ پیکسل (۲۳۹ پیکسل در هر اینچ)

صفحه کلید با نور زمینه، ترک‌پد شیشه ای بزرگ

تراشه بی سیم ۸۰۲٫۱۱ac با پشتیبانی a/b/g/n

بلوتوث نسخه ۴٫۰

وب کم ۷۲۰p

باتری با طول عمر ۱۲ ساعت

درگاه ها: دو درگاه یواس‌بی Type-C، دو درگاه یواس‌بی ۳٫۰، درگاه کارت حافظه SD، جک هدفون/میکروفن، خروجی ویدیو روی درگاه یواس‌بی Type-C با یک دانگل اختیاری که از ویدیو ۴K با استفاده از یک آداپتور HDMI یا DisplayPort پشتیبانی می کند.

زیبایی ظاهری

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

کروم‌بوک پیکسل با طراحی نقره ای زیبا و و جدید خود جایگزین مدل های تیره‌تر شده است. زبان طراحی گوگل در این دستگاه با لبه های مربعی و زوایای گرد در بدنه ای آلومینیومی بیشتر شبیه به مک‌بوک پرو اپل است. نمایشگر این لپ تاپ نیز از کیفیت بالایی سود می برد و تراکم ۲۳۹ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند که بالاتر از قدرت درک چشم انسان بوده و نمایشگر رتینا اپل را نیز پش سر می گذارد. نسبت تصویر ۳:۲ به معنای تصویر تقریبا مربعی است که آن را برای کاربران تجاری مناسب می سازد.

مشخصات بهتر کروم‌بوک پیکسل نسبت به مک بوک جدید

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

هنگامی که کروم‌بوک پیکسل با مک‌بوک جدید اپل مقایسه می شود حداقل روی کاغذ از نظر مشخصات پیکسل گوگل در رده بالاتری قرار می گیرد. پردازنده اینتل Core i7 پیکسل سریع‌تر و قدرتمندتر از پردازنده اینتل Core M مک بوک جدید است. نمایشگر مک‌بوک جدید لمسی نیست و وضوح ۲۳۰۴×۱۴۴۰ با تراکم ۲۲۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند. در مقابل، پیکسل گوگل وضوح ۲۵۶۰×۱۷۰۰ با تراکم ۲۳۹ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند.

کروم‌بوک پیکسل در حالت پایه دارای ۸ گیگابایت حافظه رم است که میزانی مشابه با حافظه رم مک‌بوک جدید است اما حافظه رم ۱۶ گیگابایتی پیکسل ۱۲۹۹ دلاری دو برابر مک‌بوک است. در زمینه حافظه ذخیره سازی، محصول اپل به راحتی محصول گوگل را شکست می دهد.

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

از نظر درگاه ها مک‌بوک جدید به جک هدفون/میکروفن، یک درگاه یواس‌بی Type-C برای شارژ رایانه و اتصال لوازم جانبی مجهز شده است. پیکسل دارای دو درگاه یواس‌بی Type-C، دو درگاه یواس‌بی ۳٫۰ و درگاه کارت حافظه SD است. بکارگیری تنها یک درگاه یواس‌بی Type-C در مک‌بوک جدید ممکن است نارضایتی برخی از مشتریان را به همراه داشته باشد زیرا نمی توانند به صورت همزمان دستگاه خود را شارژ کرده و لوازم جانبی را به لپ تاپ متصل کنند.

سرعت بالای شارژ کروم‌بوک پیکسل و طول عمر بالای باتری

گوگل، طول عمر باتری ۱۲ ساعته پس از یک بار شارژ کامل باتری کروم‌بوک پیکسل و افزایش دو ساعته طول عمر باتری آن تنها پس از ۱۵ دقیقه شارژ را وعده داده است. بر همین اساس، کاربر می تواند رایانه خود را در ۹۰ دقیقه به طور کامل شارژ کند. این شرایط برای افرادی که تمام طول روز با لپ تاپ خود کار می کنند ایده آل به نظر می رسد.

سیستم عامل ChromeOS

5 دلیل برای خرید کروم‌بوک پیکسل جدید

سیستم عامل ChromeOS برای برخی از مردم به عنوان یک عامل بازدارنده در خرید یک کروم‌بوک عمل می کند. اما زمانی که با این سیستم عامل کار می کنید و به مدیریت ساده آن پی می برید، بسیاری آن را مفیدتر از آن چه به نظر می رسد، معرفی می کنند. تنها کافی است تا به روز رسانی سیستم عامل در چند دقیقه و یا پاک کردن و بازیابی مجدد آن به سادگی در چند دقیقه را مشاهده کنید تا ناگهان ChromeOS به سیستم عاملی جذاب مبدل شود.

کروم‌بوک ها نمی توانند نیازهای تمامی کاربران را برآورده سازند اما بسیاری از کاربران امروز به چیزی فراتر از کروم‌بوک نیز نیاز ندارند. کروم‌بوک ها برای افرادی که در طول روز کارهایی مانند وبگردی، خواندن ایمیل، حضور در شبکه های اجتماعی، تماشای ویدیو، ویرایش اسناد، بازی های آنلاین، ارسال عکس در سایت های به اشتراک گذاری عکس و یا شبکه های اجتماعی را انجام می دهند، گزینه ای ایده آل هستند.

اگر ۹۰ درصد کاربردهای شما از رایانه به موارد بالا خلاصه می شود یک کروم‌بوک دستگاهی مناسب برای سبک زندگیتان، به ویژه اگر یک رایانه رومیزی یا لپ تاپ دیگر داشته باشید، محسوب می شود. از دستگاه دیگر خود می توانید برای انجام کارهای سنگین استفاده کنید و کروم‌بوک را به وظایفی که پیش‌تر به آنها اشاره شد، اختصاص دهید.

البته نمی توان گفت کروم‌بوک پیکسل از مک‌بوک های اپل یا لپ تاپ های ویندوزی رده بالا گزینه بهتری است اما برای بازار هدف خود انتخابی فوق العاده محسوب می شود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا