رئیس بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار:

کارگروه‌های بسیج برای عمق دادن به تفکر بسیجی است/ آب و پسماندها دو مشکل قابل بررسی در فریدونکنار

سیدعلی‌اکبر حسینی‌نسب در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان فریدونکنار، در نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان، اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی اتاق فکر برای بسیج به منظور تمرین تفکر بسیجی به دستور مقام معظم رهبری برای عمق دادن به آن است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن «و جعلنا من الماء کل شیء»تصریح کرد: در بررسی وضعیت موجود در بحث‌های کمی و کیفی آب شهرستان با مشکل روبه‌رو بودیم که در ۵ جلسه با اعضای کارگروه همفکری داشتیم و در دو محور بحث و تبادل نظر شد.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار با تشکر از حضور رئیس اداره امور آّب و فاضلاب فریدونکنار برای حضور در جلسات کارگروه، به برخی از مهم‌ترین اقدام‌های این کارگروه اشاره کرد.

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه به دلیل مقاومت مردمی چاه جدید در روستای کلیگر دابودشت آمل که با هدف رفع کمبود آب به دنبال حفر آن بودیم احداث نشده است، اظهار داشت: احداث چاه جایگزین برای افزایش ۲۰ لیتر بر ثانیه دبی آب، احداث خط لوله جدید با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان، نصب ۲۰ شیر تخلیه در خط انتقال و مناطق شهری، احداث مخازن ذخیره آب، احداث پکیج تصفیه آب در چاه‌ها و تقویت نظارت آزمایشگاهی و کلرسنجی آب از مهم‌ترین تصمیم‌ها و اقدام‌های این کارگروه بوده است.

وی همچنین به بحث‌هایی چون آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آّب به مردم، احداث مخزن کلرزنی در ورودی شهر و رفع مشکل کمبود آب در بلند مدت با انتقال از سد لفور اشاره کرد.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار همچنین با اشاره به برگزاری دو جلسه در زمینه پسماند اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه پسماند را به دو گروه عفونی و غیرعفونی تقسیم کردیم که پسماند عفونی نیز باید به غیر عفونی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با بررسی وضعیت موجود اهمیت پسماند بیشتر می‌شود، اظهار داشت: ۵۰ تن زباله شهری در فریدونکنار تولید می‌شود که جایگاه‌های شهری فرزادشهر و روستایی سوته و ازباران برای دفن مناسب نیست.

حسین‌نسب گفت: تصمیماتی چون دفن بهداشتی زباله در فرزادشهر و رعایت شرایط استاندارد از سوی شهرداری، اجرای بهترتفکیک زباله خشک و تر، رعایت شرایط استاندارد دفن بهداشتی زباله در سوته و ازباران، آموزش و فرهنگ سازی مدیریت پسماند به مردم و تعیین تکلیف پسماند‌های عفونی و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای پسماند شهری در این کارگروه گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا