موشک های آمریکایی بازنگری می شوند

بصیر،

چاک هیگل، وزیر دفاع سابق آمریکا در روز چهارم ماه فوریه در نامه ای به افسران بلند پایه نیروی دریایی و ارتش آمریکا، به توضیح جزئیات بازنگری در برنامه های موشکی آمریکا پرداخت.

 

یک نسخه از این نامه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است.

 

بازنگری در برنامه های دفاع موشکی آمریکا همچنین موضوعات مربوط به موشک های بالستیک منطقه ای آمریکا از قبیل سامانه دفاع موشکی پاتریوت و همچنین قدرت آمریکا را در این باره تحت پوشش قرار می دهد.

 

هیگل اعلام کرد، بازنگری راهبردی توسط مقامات بندپایه پنتاگون در پاییز گذشته سبب شده است سیاست موجود در ارتباط با موشک های بالستیک دقیق تر شود.

 

او در عین حال اعلام کرد از نسخه به روز شده بررسی مشترک سال ۲۰۱۱ میلادی، برای تعیین روند تخصیص بودجه پنتاگون در سال مالی ۲۰۱۷ میلادی، استفاده شده است.

 

جاناتان گرینرت، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا و ری اودیرنو، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یادداشتی در روز پنجم ماه نوامبر خواستار ارزیابی های پنتاگون در این باره شدند.

 

آنها اعلام کردند، تمرکز کنونی پنتاگون بر روی این موضوع است که استقرار این سامانه ها بسیار هزینه دارد.

 

آنها خواستار اتخاذ رویکردی کلی تر در این زمینه شدند که شامل استفاده از فن آوری هایی از قبیل الکترومغناطیسی می شود.

 

آنها همچنین اعلام کردند توسعه راهبردی موثرتر و بادوام تر اهمیت دارد که شامل سامانه دفاع موشکی داخلی و منطقه ای شود.

 

هیگا در واکنش خود به این سخنان اعلام کرد، وزارت دفاع آمریکا به یافتن راه هایی « ابتکاری » برای پاسخ گویی به این چالش ها ادامه می دهد .

 

او از گرینرت و اودیرنو خواست نقشی فعال در رویکردهای مختلف در این باره ایفا کنند.

 

کینگستون ریف رئیس بخش سیاست خلع سلاح و کاهش تهدید در انجمن کنترل تسلیحاتی اعلام کرد تأکید مقامات نیروی دریایی و ارتش درباره مشکلات موجود در ارتباط با سامانه های کنونی ، سبب بروز نگرانی هایی شده است.

 

ریکی الیسون بنیانگذار موسسه فعالان دفاع موشکی اعلام کرد چندین تن از مقامات پنتاگون و برخی دیگر از مقامات سالهاست که بر روی این راهبرد جدید فعالیت می کنند که سبب کاهش هزینه ها شده است.

 

او با کتمان روحیه جنگ طلبی امریکا و تجاوز به صدها نقطه جهان، در اظهاراتی فریبکارانه ادعا کرد: اتکا به چنین قابلیت هایی برای دفاع از علیه حملات موشکی احتمالی کره شمالی یا ایران، به جای رهگیرهای کنونی مستقر بر روی زمین، مشکل زا است و مستلزم انجام حملات پیشگیرانه است که پیامدهای راهبردی و سیاسی خواهد داشت.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا