صحنه‌های تأثیرگذار از بخشش پای چوبه‌دار در «بخشش مریم»

بصیر،مهدی شعبانی تهیه کننده و کارگردان این مستند، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶ در نزاعی در شهر رویان در استان مازندران، عبداله حسین‌‌زاده فرزند یکی از فوتبالیست‌های معروف شهر نور به ضرب چاقو کشته شد.

۶ سال پس از حکم دادگاه  مبنی بر قصاص قاتل، مادر مقتول در پای چوبه‌دار، قاتل فرزندش را بخشید.

این اتفاق دستاویزی برای ساخت مستند «بخشش مریم» شد تا فرهنگ بخشش را در جامعه ترویج دهد.

شعبانی درباره ساختار این مستند توضیح داد: «بخشش مریم» یک مستند ترکیبی است که ضمن به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از این اتفاق بخصوص صحنه‌های زیبای بخشش توسط اولیای دم، گفت‌وگوهایی نیز با مسئولان شهر و دادستان پرونده، کامران سالاریان رییس انجمن حمایت از زندانیان و محسن بنگر بازیکن تیم ملی فوتبال که سهم مهمی در این بخشش داشت، انجام داده است.

همچنین خانواده حسین‌زاده، خانواده قاتل و شاهدان قتل نیز درباره این رویداد صحبت می‌کنند.

این کارگردان مستند از مناطقی همچون نور، رویان، نوشهر، پلیر، پیمد، کجور و مناطق ییلاقی شهرستان نور به عنوان مکان‌های اصلی تصویربرداری نام برد و گفت: تصویربرداران «بخشش مریم» رضا مقصودی و جواد ملکیان هستند.

صدابرداری بر عهده علی اکبر یعقوبی است. و پژوهش و مجری طرح این مستند نیز بر عهده خودم بوده است. همچنین مهسا بلده ای عکاس و فیلمبردار پشت صحنه « بخشش مریم » بوده است.

کارگردان «بخشش مریم» ادامه داد: نیکو واحدی، علی معراجی، کورش اسفندیاری گروه کارگردانی این کار هستند و همایون کاویانپور، علی ایکانی، علی خاتمی‌فر و بهزاد زکایی نیز گروه تولید «بخشش مریم» بوده‌اند. ضمن اینکه نیکو واحدی تدوین کار را بر عهده داشته است و مشاور تدوین نیز شهاب فراهانی است.

مهدی شعبانی در پایان ابراز امیدواری کرد «بخشش مریم» بتواند با پخش تصاویر زیبای بخشش و گذشت در پای چوبه دار توسط یک مادر به ترویج فرهنگ بخشش در جامعه کمک کند.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا