پاسخی به چه‌خورم چه‌خورم‌های روزانه

بصیر،غذا، که سوخت و ساز بدن را تأمین می کند، اگر حاوی ویتامین‎های مورد نیاز افراد نباشد، عوارض و بیماری‌های فراوانی را تولید می‌کند که این نسخه یکی از شبکه‌های اجتماعی، راه‌گشای مشکل است.

وعده‌های غذایی عبارتند از: صبحانه، ناهار و شام که متأسفانه بیشتر به غلط برای لاغری آن را حذف می‌کنند.

صبحانه: مهم‌ترین وعده غذایی است که باید در ساعات اولیه روز مصرف شود و هر چه به ظهر نزدیک‌تر شود، اثر معکوس خواهد داشت، عسل یا مربای خانگی، خامه (محلی) و یا غذاهای پختنی مثل: کله‌پاچه، حلیم، آش و عدس برای صبحانه پیشنهاد می‌شود.

ناهار: بدترین وعده غذایی است که متأسفانه در حال حاضر فقط طبق عادت خورده می‌شود که باعث غلظت خون هم می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که اگر هم گرسنگی بر بدن عارض شد، در حد رفع گرسنگی غذا صرف شود نه بیشتر، اما در مورد نوع غذای ظهر بهتر است از مقداری سالاد و سیب زمینی و همین طور در روزهای دیگر هفته برای تنوع، ماست و در وعده ظهر ماست یا سالاد و سبزی حتماً گنجانده شود، در صورتی که مجبور به خوردن ناهار شدید، حتماً پس از خوردن ناهار حداقل ۱۵ دقیقه دراز بکشید.

با توجه به تولید اخلاط فاسده در وعده ظهر، از خوردن عدس‌پلو در ظهر به‌شدت پرهیز شود، اما در صورت مصرف، با سبزی فراوان و ماست و نعناع مصرف شود تا اثر سوء آن را برطرف یا خنثی سازد.

شام: طبق احادیث و روایات و توصیه‌های اکید پزشکان، از خوابیدن با شکم گرسنه باید پرهیز کرد، اما خوابیدن با شکم پر هم تقبیح شده و طالب سلامتی باید حتماً در وعده شام مراعات شود.

از نان و پنیر و گردو می‌توان به‌عنوان یک وعده غذایی مناسب برای شام استفاده کرد، ضمن آنکه شوری پنیر برای دندان‌ها مفید بوده و برای سلامتی دهان و دندان و جلوگیری از بوی بد دهان مفید است.

شام خوب و سنگین در سر شب اشکال ندارد، اما در حد سپر شدن، نه پر شدن.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا