درگیری؛ بیشترین مراجعات نوروزی به پزشکی قانونی مازندران

بصیر،

علی عباسی درگیری‌هایی که به دنبال تصادفات جزیی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده را از جمله مراجعات پزشکی قانونی در نوروز سال گذشته دانست و اظهار داشت: به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می‌دهد و این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی منجر می‌شود.

وی افزود: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: در پزشکی قانونی، مشاهده کرده‌ایم زمینه اولیه دعوا، منازعه و آسیب به افراد، به دلیل همان تصادف جزیی بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث رانندگی غیرعمدی هستند، بیان کرد: موارد نادری وجود دارد که در تصادفی، عمد در کار باشد و در بیشتر حوادث رانندگی که عمدتاً سهوی هستند، به علت تحمل پایین افراد، به منازعه و تبعات بعدی ختم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سفرهای برون‌شهری در روزهای پیش رو که آغاز تعطیلات نوروزی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر و با نزدیک شدن نوروز، سفرهای برون‌شهری افزایش پیدا می‌کنند و حجم ترافیک خودروها بیشتر می‌شود که به طور طبیعی نیز وقتی مسافرت برون‌شهری بالا و حجم خودرو در خیابان زیاد باشد، احتمال وقوع تصادف نیز بیشتر می‌شود.

عباسی از همه مسافران خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه‌صدر برخورد کنند تا ضمن طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی مربوطه، خاطرات خوش سفر با وقایعی تلخ‌تر از یک تصادف، تلخ نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با یادآوری هشدارهای دستگاه‌های مربوطه برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، ابراز امیدواری کرد همه مسافران در نوروز ۹۴ سفر شاد و بی‌خطری داشته باشند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا