روش احیای حق این نیست/پل‌های شما از قبل خراب شده بود

بصیر،معتدلان و عقلای هر دو جناح چپ و راست، به‌عنوان راهگشای روزهای سخت نظام و سرمایه‌های این مملکت محسوب می‌شوند؛ اما هر از چندگاهی درخت تنومند این مملکت دچار آفت‎زدگی‎هایی از سوی برخی پیاده‎نظام‎ها می‌شود لیکن باید بپذیریم که عاقبت زمستان می‌گذرد و روسیاهی برای ذغالی‎ها می‎ماند و بهار فرا می‌رسد و شکوفه به درخت پرحاصل می‌نشیند.

امروز در گذر ایام، مدیریت شهری ساری عبور از بحران‎ها را تجربه می‌کند. کهن‌شهر ساری خدماتی به‌‎یادماندنی را در دامن خود با اتحاد کم‌نظیر شهرداری و شورای شهر سنجاق کرده، اما برخی خواص که گاهی اوقات از پایبندی به اصول باز می‎مانند، فصل نازیبایی را برای پارلمان ساری به آرزو می‌نشینند.

آقای به‌ظاهر اصلاح‌طلبی که داستان ساده‌ای را در تورق کتاب روزگار خود می‎خواند، امروز به‌شیوه‎ای دور از شأن، لب به اعتراض می‌گشاید، شاید حرف او حق هم باشد ولی آیا راه احیای حق، بدین شکل باید دنبال شود؟

روزگاری برخی‎ها که از آنها به‎عنوان خواص یاد می‌شود در فصل انتخابات مجلس نهم، با همه ادعای اصلاح‌طلبی به گزینه جبهه دیگری رأی دادند و برای او جامه دریدند! آیا واقعاً قاعده رفتار اخلاقی و سیاسی را می‎توان برای آنها بازتعریف کرد؟!

امروز با پیشرفت علوم و فناوری‌های ارتباطی و انتشار لحظه‎ای اخبار کل دنیا در صفحات مجازی، حتی با دیدن ناملایمات هم بعضی مواقع باید کمی سکوت و صبر پیشه کرد، تا آبی به آسیاب دشمن ریخته نشود؛ حواشی بر متن غلبه نکند و بحران‌ها فروکش کند.

او که به‎راحتی در رابطه با بسیاری از اتفاقات اظهارنظر می‎کند، خود امروز به بحران‎زدگی نوینی مبتلا شده است، بحرانی که لازمه آن مهندسی فرهنگی است و آن هم زمان زیادی را می‎طلبد که با شرایط وی شاید سازگار نباشد.

به‌جای سنگ‎اندازی‌ها و ریل حرکت را به سمت حاشیه بردن، کمی به اقتضای سن و شرایط، مدیریت اقتضایی را باید پیش گرفت و برای این مجموعه معتمد بود، اگر این رفتار در او تغییر کرد، شاید بشود با نگاهی دوستانه همه اعضا اشتباهات همدیگر را بپذیرند و رأی یک مجرب بچربد به رأی همه اعضای شورا؛ این فکر آرمانی نیست، می‎توان به آن رسید.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا