چرا باید مموری را قبل از جدا کردن eject کرد؟

بصیر،می‌دانید که هنگام تبادل اطلاعات نباید آنها را جدا کنید چرا که اطلاعات‌ مخدوش (Corrupt) خواهد شد.

چرا باید مموری را قبل از جدا کردن eject کرد؟

دلیل اصلی برای Eject کردن و جدا کردن اَمن (Safely Remove) فلش‌درایوها نوشتن حافظه‌ی نهان (Write Cache) بر روی آنها است. هنگامی که انتقال فایل‌تان به پایان رسیده نیز ممکن است هنوز تبادل اطلاعات در جریان باشد. با Eject کردن مموری‌تان به ویندوز پیام می‌دهید که دست از اینکار بردارد.

مایکروسافت از مدت‌ها پیش می‌دانست که کاربران به کشیدن ناگهانی کول‌دیسک‌شان از پورت یواس‌بی علاقه دارند. به همین دلیل از مدت‌ها پیش در ویندوز استفاده از فلش‌درایوها برای خواندن و نوشتن «حافظه‌ی نهان» لغو شده است.

اگر بر روی یکی از این درایوها کلیک‌راست کرده و گزینه‌ی Properties را کیک کنید، سپس زبانه‌ی Hardware را پیدا کرده و دوباره بر روی Properties کلیک کنید، خواهید دید که «جدا کردن سریع» (Quick Removal) گزینه‌ی پیش‌فرض است.

احتیاط کنید، ویندوز الزاماً چنین رفتاری با هارد-دیسک اکسترنال شما نخواهد داشت و ممکن است از آن برای خواندن و نوشتن حافظه‌‌ی نهان استفاده کند. بنابر این کنترل کنید و اگر اطلاعات مهمی بر روی آن دارید همیشه آنرا Eject کنید.

حتی اگر دست‌رسی ویندوز به این درایوها را برای خواندن و نوشتن حافظه‌ی نهان خاموش کرده باشید هنوز امکان ارتباط آن با یکی از پروسه‌های نهان ویندوز وجود دارد.

در هر صورت شخصاً هنگام جداکردن هارد اکسترنال یک ترابایت شخصی‌ام که از آن برای نگه‌داریِ نسخه‌ی پشتیبان (Backup) فایل‌های با ارزش استفاده می‌کنم همیشه از گزینه‌ی جداکردن امن استفاده می‌کنم.

کسانی را دیده‌اید که قصه‌های ترسناکی از کول‌دیسک‌ها سوخته و سکتورهای آسیب دیده بر اثر بیرون کشیدن فلش‌درایوها تعریف می‌کنند و مدعی هستند «همیشه» باید فلش‌درایوها را به شیوه‌ای امن (Safety Remove) جدا کرد. نظر تکنیکی من این است: زندگی کنید! وقتی با فلشدرایو و کول‌دیسک‌ها سر و کار دارید به خودتان زحمت ندهید.

ما که اطلاعات فوق‌ سّری‌ای که از آنها فقط ۱ نسخه موجود است را جابجا نمی‌کنیم! شاید چند تا از فایل‌ها معیوب شود و مجبور شوم آنها را از نو کُپی کنم و در بدترین حالت مجبور خواهم بود کول‌دیسک ۱۶ یا ۳۲ گیگ را فورمت (Format) کنم. خیلی هم ترسناک نیست. کول‌دیسکها جان سخت‌تر از آن هستند که با کشیده شدن‌شان از کار بیافتند یا به اصطلاح بسوزند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا