آخر هفته با تلویزیون/ از «مادر» تا «کمال‌الملک» علی حاتمی

بصیر،فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «عمارت آقای تانر»، «آدم‌های خوب»، «فرید بهاری»، «بازگشت به دریا»، «مادر»، «قهرمان دوست داشتنی»، «کومبا»، «کمال الملک»، «بار دیگر بنگر»، «اژدهای دریا»، «تبدیل شوندگان۴»، «جنون سرعت»، «هیپنوتیزم»، «خوشحال همچون اولیس»، «فراری»، «شب در موزه ۳: راز لوح»، «یک تیر و دو نشان»، «از راه رسیده»، «دانشگاه هیولا‌ها» و «آجیل فروشی» پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

شبکه یک سیما
فیلم سینمایی «عمارت آقای تانر» به کارگردانی استفان لیبرسکی، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم با بازی ژان پل روو، میشل مولر و آنالیز هسلم، محصول سال۲۰۱۰ فرانسه آمده است: پل تانر مستند ساز حیات وحش است و زندگی بسیار آرامی دارد. او و نامزدش لیندا برای آغاز زندگی مشترک به دنبال خانه‌ای می‌گردند که نامه‌ای زندگی آن‌ها را دستخوش تحولی بزرگ می‌کند. در این نامه ذکر شده است که به پل تانر یک عمارت بزرگ در خارج از شهر به ارث رسیده است. او برای مطلع شدن از ارثیه پیش وکیل می‌رود و متوجه می‌شود که…

فیلم سینمایی «آدم‌های خوب» به کارگردانی هنریک روبن گنز، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.در این فیلم می‌بینیم: آنا و جک زوج جوان آمریکایی در پی به ارث بردن خانه‌ای ویلایی در حومه لندن از طرف مادربزرگ جک از آمریکا به انگلیس مهاجرت می‌کنند. تا اتمام تعمیرات ویلای آن‌ها خانه‌ای در اطراف شهر اجاره می‌کنند و برای کمک در هزینه‌ها زیرزمین خانه را به یک مرد منزوی و تنها به نام بن اجاره می‌دهند. یک شب جک برای صحبت با بن به زیرزمین می‌رود اما با جنازه او روبرو می‌شود. در کنار جنازه یک کیف حاوی مواد مخدر و مقدار قابل توجهی پول قرار دارد. جک که در پرداخت هزینه تعمیرات ویلا درمانده شده و به پول احتیاج دارد، پول‌ها را مخفی کرده و… .جیمز فرانکو، کیت هادسون و تام ویلکینسون در فیلم سینمایی «آدم‌های خوب» محصول سال۲۰۱۴ انگلیس و دانمارک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم تلویزیونی «فرید بهاری» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرید بهاری فردی دروغگو و خیال‌پرداز است. روزی متوجه می‌شود سه شخصیت کاملا مشابه او که هر کدام یکی از صفت‌های اخلاقی بد وی را دارا هستند. در روند زندگی عادی او اختلال ایجاد کرده‌اند. بر اثر دردسرهای این سه شخصیت، فرید بهاری مصمم می‌شود عادات ناپسند خود را کنار بگذارد اما…

شبکه دو سیما
انیمیشن «بازگشت به دریا» به کارگردانی تام لو و تهیه کنندگی کلیوین یائو، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۹ صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می‌شود.در این فیلم محصول سال۲۰۱۲چین می‌بینیم: ماهی کوچک که آرزوی دیدن دریای آزاد را دارد، در تور ماهیگیری به دام می‌افتد و سر از آکواریوم یک رستوران در می‌آورد. پسر صاحب رستوران با او دوست می‌شود و او ماهی‌های دیگر اکواریوم را نیز متوجه خطری که… .

فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پیرزنی که در آسایشگاه سالمندان به سر می‌برد به شش فرزند خود اطلاع می‌دهد که می‌خواهد در لحظات واپسین اعضای متفرقه خانواده را در خانه ی‌ قدیمی پدری ببیند. فرزندان که هر کدام با دیگری، به دلیلی، اختلاف دارند به یکدیگر گوشه و کنایه می‌زنند، اما… .محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم‌پور، امین تارخ، اکبر عبدی، زنده یاد رقیه چهره آزاد و فریماه فرجامی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

انیمیشن «قهرمان دوست داشتنی» به کارگردانی کیونگ هو لی، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۹ صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان انیمیشن به تهیه کنندگی مشترک دنیل چوبا، مارک دیپه و جاشوا سوهن، محصول سال۲۰۱۲ کره جنوبی و آمریکا از این قرار است که: جانی، یک کوالای سفید رنگ است که توسط دوستانش مورد تمسخر واقع می‌شود. او جنگل کوالا‌ها را ترک می‌کند و سفری را آغاز می‌کند. در ابتدا با یک میمون گنگ و یک موش صحرایی آشنا می‌شود. جانی با آن‌ها به سیرک می‌رود و در سیرک مشغول به کار می‌شود. اما پس از مدتی دیگر مورد توجه مردم نیست، پس سیرک را ترک می‌کند. موش صحرایی و میمون نیز با او همراه می‌شوند. آن‌ها به جنگلی می‌رسند اما… .

انیمیشن «کومبا» به کارگردانی آنتونی سیلوراستون و تهیه کنندگی مایک بوکلند، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.داستان این فیلم محصول سال۲۰۱۳ آفریقای جنوبی، درباره گورخری به نام کومباست که از بدو تولد، نیمی از بدنش خط‌های راه راه مخصوص گورخر‌ها رو ندارد. گله خرافاتی گورخر‌ها هم دلیل قطعی و کمبود آب را بدیمنی این گور خر عجیب الخلقه می‌دانند. کومبا داستانی در مورد یک برکه جادویی می‌شوند که آن برکه می‌تواند خطوط بدن کومبا را کامل کند او به دنبال برکه جادویی می‌رود و در مسیرش با چند حیوان دیگر مثل گاو وحشی و ش‌تر مرغ رفیق می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن یک اتفاقات مختلف، در ‌‌نهایت متوجه می‌شود که…

فیلم سینمایی «کمال الملک» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی و تهیه کنندگی حسین غفوری، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد غفاری به عنوان نقاش باشی دربار ناصرالدین شاه قاجار پذیرفته می‌شود. و مدتی بعد لقب کمال الملک می‌گیرد. طی حادثه‌ای در جریان کشیدن تابلو در تالار آینه، یکی از جواهرات تخت شاه گم می‌شود و کمال الملک به اتهام ربودن جواهر، توسط کامران میرزا بازجویی و به او اهانت می‌شود. اما… .جمشید مشایخی، علی نصیریان، عزت الله انتظامی، داود رشیدی و محمدعلی کشاورز در فیلم سینمایی «کمال الملک» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما
فیلم سینمایی «بار دیگر بنگر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمحسن میرحسینی، پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرزام پسر جوانی است که پدر و مادرش پزشک هستند. بین فرزام و پدر و مادرش شکاف عاطفی زیادی وجود دارد و فرزام به شدت از ارتباط با والدینش پرهیز کرده و با آن‌ها رابطه سردی دارد. او با پسری به نام نادر دوست است و به شدت به خواهر نادر علاقه‌مند است. به همین دلیل با والدین خود درگیر شده و اصرار دارد که با خواهر نادر ازدواج کند. پس از مدتی فرزام به هویت نادر پی برده و با او درگیر می‌شود. در این درگیری فرزام، نادر را مصدوم کرده و تصور می‌کند که… .مهدی سلوکی، مهدی صباحی، حسین سحرخیز و زهره حمیدی در فیلم سینمایی «بار دیگر بنگر» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «اژدهای دریا» به کارگردانی هارک تسیوی، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. در خلاصه فیلم محصول سال چین ۲۰۱۳ آمده است: کارآگاه دی، افسر پلیس در دوران سلسلهٔ تانگ در چین فئودالی می‌باشد. او برای انجام وظیفه به پایتخت فراخوانده می‌شود. او در می‌یابد که گروهی برضد پادشاه و خانواده او در حال دسیسه هستند. او به کمک یک افسر پلیس دیگر در پی کشف نقشه این گروه است و… .

۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۹ اسفند فیلم سینمایی «تبدیل شوندگان ۴» به کارگردانی مایکل بی، محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و چین، از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی مارک والبرگ، نیکولا پلتز و جک رینور آمده است: یک تعمیرکار و خانواده‌اش به آتوبات‌ها محلق می‌شوند، در حالی که یک شکارچی از دنیایی دیگر در پی آنهاست تا… .

فیلم سینمایی «جنون سرعت» به کارگردانی اسکات وایوژ، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: توبی مارشال یک راننده مسابقات خیابانی است که کوچک‌ترین اهمیتی به مردمی که برایشان درد سر ایجاد می‌کند، نمی‌دهد. تا اینکه دستیارش در یک مسابقه جان می‌دهد. توبی به زندان می‌افتد اما… . فیلم سینمایی «جنون سرعت» محصول سال ۲۰۱۴آمریکا، فیلیپین، ایرلند و انگلیس است.

شبکه چهار سیما
فیلم سینمایی «هیپنوتیزم» به کارگردانی لاسه هلستروم، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۵ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم با بازی توبیاس زیلیاکوس و می‌کاییل پرش برانت، محصول۲۰۱۲ سال سوئد آمده است: خانواده کارآگاه یونالینا به دست افراد نا‌شناس به قتل رسیده‌اند و تنها بازمانده این حادثه پسر کارآگاه است که بر اثر شوک توان بازگویی و یادآوری آن حادثه را ندارد. کارآگاه از دکتر اریک برای این امر کمک می‌گیرد. قرار است دکتر پسر نوجوان را هیپنوتیزم کند تا… .

فیلم سینمایی «خوشحال همچون اولیس» به کارگردانی هنری کولپی، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۵ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.در خلاصه داستان این فیلم با بازی فرناندل رلیس محصول سال۱۹۷۰ فرانسه آمده است: فرناندل که از کودکی در یک مزرعه کار می‌کرده است، حالا در آستانه بازنشستگی باید اسب پیری را که سال‌ها خود او تربیتش کرده است را به مسابقات گاوبازی تحویل دهد. بالاخره بعد از چند روز پیاده روی او اسب را تحویل گاوباز‌ها می‌دهد، ولی متوجه می‌شود آن‌ها از این اسب می‌خواهند در مقابل حملات گاو مسابقه استفاده کنند. فرناندل دلش نمی‌آید اسب را در چنین جایی‌‌ رها کند تا…

شبکه پنج سیما
فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی دونگ اوه جو، محصول سال۲۰۱۳ کره جنوبی، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش خواهد شد.داستان فیلم باز این قرار است که: جانگ وو یک راننده تاکسی است. وقتی یک شب به طور اتفاقی مسافری را سوار کرده و به مقصد می‌رساند متوجه می‌شود، او که در صندلی عقب نشسته بوده به قتل رسیده است. پلیس از طریق دورببن‌های مداربسته رد او را گرفته و او را پیدا می‌کنند، ولی چانگ وو هر چقدر به پلیس توضیح می‌دهد که بی‌گناه است و نمی‌داند قاتل کیست فایده‌ای نداشته و به همین خاطر فرار می‌کند. در تعقیب و گریز با پلیس جانگ وو متوجه می‌شود…

فیلم سینمایی «شب در موزه ۳: راز لوح» به کارگردانی شون لوی، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰  از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم محصول سال۲۰۱۴ آمریکا و انگلیس آمده است: لری، نگهبان موزه، یک شب به همراه دوستانش در حال اجرای یک نمایش ویژه برای مهمانان موزه است که ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد و دوستان لری که همه از اشیا و مجموعه‌های موزه هستند، دچار اختلال در رفتارشان می‌شوند. لری متوجه می‌شود که ریشه مشکل در لوحی اسرارآمیز است که به تدریج رنگش عوض می‌شود و زنگ زده می‌شود. با زنگ زده شدن کامل لوح دوستان او در موزه هم خاصیت ویژهٔ خود را از دست می‌دهند و نابود می‌شوند. لری برای حل این مشکل مجبور می‌شود به لندن سفر کند و… .بن استیلر، رابین ویلیامز و اون ویلسون در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه شما
فیلم تلویزیونی «یک تیر و دو نشان» به کارگردانی اسماعیل مهین دوست و تهیه کنندگی محرم علی کلیج، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش می‌شود.در خلاصه داستان فیلم از تولیدات صداوسیمای مرکز آبادان آمده است: داوود کارمند شرکت نفت است و در جنوب و در شهر آبادان مشغول به کار است و به همین علت زندگی زناشویی‌اش دچار مشکل شده است، بنا بر این مجبور می‌شود مرخصی بگیرد و با خانواده‌اش به سفرخارج از کشور بروند، ولی از پالایشگاه به او زنگ می‌زنند و باید به پالایشگاه برود، ولی اگر این موضوع را به زنش بگوید زندگی‌اش بهم می‌خورد، به همین علت مجبور می‌شود… .اسماعیل محرابی، رویا افشار و معصومه بافنده، در فیلم تلویزیونی «یک تیر و دو نشان» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «از راه رسیده» به کارگردانی کامران قدکچیان، جمعه۲۹اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می‌شود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: امیر با همسرش هما و پسرش علی زندگی نسبتاٌ خوبی دارد، اما با روی دادن ماجرایی زندگی او دستخوش تلاطم می‌شود. امیر که سیزده سال پیش در دوره دانشجویی خود با زن بریتانیایی ازدواج کرده و پس از چند ماه زندگی مشترک جدا شده، خبر ندارد که حاصل این ازدواج پسری است که از داشتن او بی‌خبر است و اکنون پس از سال‌ها و مرگ همسر اولش او را به توصیه مادر فوت شده به نزد پدرش فرستاده‌اند. امیر سعی دارد موضوع را از هما مخفی نگه دارد اما… .محمد رضا صبایی، بهناز سلیمانی، بهزاد داوری و زهرا برومند در فیلم تلویزیونی «از راه رسیده» به تهیه کنندگی مشترک محمد رضا روزبهانی و هادی افشار، تولید صداو سیمای مرکز خراسان شمالی بازی کرده‌اند.

شبکه پویا
انیمیشن سینمایی «دانشگاه هیولا‌ها» به کارگردانی دن اسکنلون، پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۰ از شبکـه پویا پخش خواهد شد. در خلاصه داستان انیمیشن محصول سال ۲۰۱۳ آمریکا آمده است: مایک که به تازگی وارد دانشگاه هیولا‌ها شده است، دوست دارد یک هیولای ترسناک باشد. او علیرغم اینکه تمام درس‌های تئوری را بلد است، ولی چون چهره ترسناکی ندارد، در ترساندن موفق نمی‌شود. مدیر دانشگاه برای پذیرش او شرطی می‌گذارد که…

انیمیشن سینمایی «آجیل فروشی» به کارگردان: پی‌تر لپنیوتیز، جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۰ از شبکه پویا پخش می‌شود.در خلاصه داستان انیمیشن محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا آمده است: راکون و حیوانات جنگل قصد جمع کردن آذوقه زمستانی دارند و ذخیره خود را از گاری حمل آجیل تامین می‌کنند ولی سنجاب و دوست موشش باعث آتش گرفتن گاری می‌شوند و همین باعث اخراج آن‌ها از گروه می‌شود و آن‌ها سعی می‌کنند اوضاع را درست کنند…

شبکه نمایش
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «بروبیکر»، «روزهای آخر اسفند»، «به جنوب خوش آمدید» و «تشنه سرعت» پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۴، ۱۷، ۲۰ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «رودخانه سرخ»، «به شمال خوش آمدید»، «پنجاه قرار اول» و «صدای بلند» جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۴، ۱۷، ۲۰ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود

 

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا